بازدید این صفحه: 1031

دیوار ۴۷

دیوار ۴۷

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس، با مثبت ارزیابی کردن توجه به بیماران سندروم دان با در نظر گرفتن طرح دیوار ۴۷، گفت: ایجاد زمینه کافی برای اجرای این طرح در استان‌های کشور نشانگر توجه جامعه به این نوع بیماران و مقبولیت توانمندی آن‌ها است.

فاطمه آلیا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن توجه به بیماران سندروم دان با در نظر گرفتن طرح دیوار ۴۷، گفت: این طرح می‌تواند نشانگر توجه جامعه به بیماران و مقبولیت توانمندی آن‌ها باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با پافشاری بر ضرورت توجه همگی مسئولان به بیماران خاص در کشور از جمله سندرم دان، افزود: گردآوری و اجرای طرح دیوار ۴۷ که بیانگر توانمندی‌های بیماران سندروم دان است می‌تواند بسیار کمک‌رسان باشد.

آزاده عباس‌زاده-دیوار 47-سندروم دان-طرح دیوار ۴۷-ویزیت رایگان بیماران سندروم دان-رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس-2

این نماینده مردم در مجلس نهم، بابیان اینکه بیماران سندرم دان فرشتگان زمینی هستند که باید مورد پشتیبانی واقع شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه این نوع بیماران آموزش پذیر بوده ازاین‌رو لازم است با توجه مسئولان استعدادهای آنان شکوفا شود.

وی از آمادگی فراکسیون پشتیبانی از معلولان برای حمایت از بیماران سندروم دان و همچنین یاری برای عملیاتی شدن طرح دیوار ۴۷ خبر داد و گفت: باید این طرح در تمامی استان‌های کشور اجرایی شده و استعدادهای این بیماران شناسایی شود.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید با همه توان در راستای ثبت طرح دیوار ۴۷ در کشور و اجرایی شدن آن در تمامی استان‌ها کوشش کرد.

آزاده عباس‌زاده-دیوار 47-سندروم دان-طرح دیوار ۴۷-ویزیت رایگان بیماران سندروم دان-رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس-3

ضرورت ثبت ملی طرح دیوار ۴۷

در همین راستا آزاده عباس‌ زاده ، درباره هدف از اجرای طرح دیوار ۴۷، گفت: ازآنجایی‌که بیماران مبتلابه سندروم دان معمولاً عمر کوتاهی دارند و پیش از رسیدن به ۴۰ سالگی از دنیا می‌روند برایم جای سؤال بود که چرا هیچ‌کس به فکر افزایش طول عمر آن‌ها نبوده و با برپایی انجمن تخصصی پشتیبانی کافی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد ازاین‌رو سنگ بنای این طرح پی‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه علت نام‌گذاری طرح یادشده با نام دیوار ۴۷ برای این است که بیماران سندروم دان ۴۷ کروموزوم دارند، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح یک دیوار به این افراد کم‌توان ذهنی و دارای سندروم داون اختصاص‌یافته که درباره آن‌ها به مردم توضیح دهد و سطح آگاهی آن‌ها را درباره این افراد افزایش دهد.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران مبتلابه این سندرم دان به گوشه گیری اجباری کشانده می‌شوند، گفت: این گوشه گیری اجباری منجر به افسردگی شدید در آن‌ها شده ولی با برقراری ارتباط با آن‌ها و حضورشان در چنین برنامه‌هایی می‌توان مانع بروز افسردگی در آن‌ها شد.

طراح و بنیان‌گذار طرح دیوار ۴۷ بابیان اینکه طرح دیوار ۴۷ تاکنون در ۷ استان کشور از جمله قم، کرمان و به‌زودی در سمنان اجرایی خواهد شد، افزود: با اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور توجه بیشتری به این افراد خواهد شد.

آزاده عباس‌زاده-دیوار 47-سندروم دان-طرح دیوار ۴۷-ویزیت رایگان بیماران سندروم دان-رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس-4

عباس زاده ادامه داد: این بیماران سندروم دان دارای ۴۷ کروموزوم هستند که همین ۱ کروموزوم اضافی منجر به بروز مشکلاتی برای آن‌ها شده است به همین دلیل نام این دیوار را هم ۴۷ انتخاب کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه طرح دیوار ۴۷ به ثبت جهانی رسیده است، افزود: امید است با همکاری کارگزاران بتوان این طرح را در درون کشور نیز به ثبت رساند.

عباس زاده همچنین از ضرورت ویزیت رایگان بیماران سندروم دان خبر داد و روشن ساخت: با توجه به هزینه‌های بالای درمانی این نوع بیماران در راستای اجرای این طرح ،از پزشکان مختلف استان‌ها خواسته می‌شود که با حضور خود به ویزیت رایگان این گونه بیماران بپردازند که این همکاری در قالب طرح یاران دیوار ۴۷ است.

منبع : خانه ملت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *