بازدید این صفحه: 1172
سندروم دان

کودک سندرم داون و مدرسه

کودک سندرم داون و مدرسه

تمام خانواده های کودکان سندرم دان علاقمند هستند که کودکشان  به مدرسه برود . اگر برنامه ریزی خوبی روی کودک داشته باشید کودکتان می تواند در سن طبیعی یا با ۱ یا ۲ سال تأخیر درمدرسه حضور پیدا کند . توانایی حضور مناسب در مدرسه نیازمند داشتن پیش زمینۀ قوی و مناسبی در پیش از دبستان است.

موارد مهم دیگر در این محدودۀ زمانی شامل درک ریاضی ، توانایی نوشتاری مناسب ، قدرت و توانایی عضلانی در استفادۀ طولانی مدت از دستها ،درک وتمییز شنیداری ، توجه و تمرکز مدت دار و از همه مهمتر نشستن طولانی مدت در یک محیط جمعی و رعایت مقررات و دستورپذیری است.

اگر کودک در این مسائل تقویت نشود  نمیتواند در مدرسه حضور پیدا کند. بسیاری موارد استفاده از یک مربی همراه با کودک در مدرسه مفید است ومربی کودک را هدایت می کند ودر  بسیاری از مواردی  که در کودکان عادی مشکل ساز نیست ولی در سندرم دان ایجاد اشکال می کند مربی آنها را  مرتفع میسازد. مربی رفتار کودک را کنترل می کند و به او می آموزد که چگونه رفتارش را درجهت درست طراحی کند  معلمان نیز باید علاوه براینکه با این کودکان  رفتاری یکسان با سایر کودکان دارند باید بدانند که لازم است به آنها فرصت مناسب برای کاررا بدهند .

.

منبع : مقاله ی دکتر نیلوفر تحقیقی احمدی

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: دکتر نیلوفر تحقیقی احمدی مریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *