بازدید این صفحه: 2558

آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش مشهد

آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش مشهد

آدرس: مشهد، میدان شهید فهمیده، به طرف میدان قائم(عج)، جاده اختصاصی آسایشگاه

سایت:fbrc.ir

فکس: ۶۵۷۴۳۹۴ و ۶۵۸۳۱۱۶

مشارکت‌های مردمی: ۶۵۸۲۱۸۴ ۰۵۱۱

تلفکس مديريت سايت: ۶۶۶۶۲۹۹ ۰۵۱۱

تلفکس روابط عمومی:۶۶۶۶۲۹۰ ۰۵۱۱

مدیریت:۶۶۶۶۲۹۹ ۵۱۱ ۹۸+

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲ عصر (وقت ایران)

ایمیل:admin@fbrc.ir

 

تاریخچه:

در سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۰ به همت شادروان محمدطاهر بهادری و زنده یاد دکتر محمد ارسطو‌پور اولین تشکل معلولین در محل اردوی کار پدید آمد، مرحوم عبدا… هنری که بر اثر سانحه تصادف قطع نخاع و معلول شده بود، به سراغ آن بزرگان آمد که توانستند با دریافت زمینی، محل فعلی به مساحت ۸ هکتار از آستان قدس رضوی و با تلاش بی‌وقفه هنری با ایجاد چند خوابگاه و بخش کوچک اداری آن را به بهره برداری برسانند ولی قبل از مراسم افتتاح(اردیبهشت ۱۳۵۰) هنری دار فانی را وداع گفته و تا به امروز نام وی بر تار و پود خانه دل‌ها حک گردیده است. از آغاز، هزینه‌های آسایشگاه منحصراً با همدلی مشارکتهای مردمی  که از معتمدین مشهد تشکیل شده بود و از سوی نیکوکاران تامین می‌شد. با پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد سازمان بهزیستی به ابتکار دکتر فیاض بخش این موسسه و موسسات مشابه زیر پوشش بهزیستی قرار گرفت که پس از شهادت وی این مرکز، آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش (عبدا… هنری) نامیده شد. ولی همچنان عمده‌ی هزینه‌ها از طرف خیرین تامین می‌شد از شهریور ۱۳۸۰ براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی آسایشگاه به هیات امنا واگذار گردید که بازهم همان معتمدین شورای مشارکت‌های مردمی به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند و در اولین گام اقدام به تشکیل کمیته های هشت گانه نمودند که بازوهای کارشناسی هیأت مدیره به شمار می آیند .

این کمیته ها امور اجرایی مرکز را طراحی می نمایند که پس از تأیید هیأت مدیره به اجرا در می آید . کمیته های روابط عمومی، آموزش، ورزش،  بهداشت و درمان ، مشارکتها،  یاوران و عمران هشت کمیته فعال آسایشگاه می باشند که همچنان مشغول انجام وظیفه می باشند .

تحولات – که تمام توسط خیرین و همیاران آسایشگاه بانجام رسیده است
• مسجد زیبا و با شکوی امام هادی (ع)

• آشپزخانه وسیع و بهداشتی با مشارکت خیرین تهرانی‌ها و شرکت فرش.

• سلف سرویس کارکنان و توانخواهان به همت شادروان شکر ا.. یغمایی

• حمام ویژه آقایان

• کلینیک زخم بستر

• پارک وسیع و سرسبز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر

• رختشویخانه مکانیزه توسط شرکت فرش مشهد

• مجموعه آبی نگین توسط فرش نگین و فرش مشهد

• استخر و مرکز درمانی هیدروتراپی مدرن و مجهز ویژه معلولین توسط خیرین کویتی ،خیرین خارج از کشور ، شرکت فرش مشهد و شرکت فرش نگین مشهد

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *