بازدید این صفحه: 1155

توكسوپلاسموزيس باعث نازايی و سقط جنين می شود

توكسوپلاسموزيس باعث نازايی و سقط جنين می شود

 

بيشترين آزمايشات صورت گرفته براي احتمال نازايي و سقط جنين با ريشه حيوانات خانگي، مربوط به گربه و بيماري زاست. درباره ارتباط توكسوپلاسموزيس با نازايي، تحقيقات متنوعي شده كه برخي از آنها منجر به اثبات اين ارتباط شده است.
در اين تحقيقات ميزان آنتي بادي هاي بدن زنان باردار و زنان نازا كه در معرض توكسوپلاسموزيس بودند بررسي شده است.
محققان به اين نتيجه رسيده اند كه ميزان آنتي بادي در زناني كه نازايي داشتند بالاتر بوده است. بنابراين ارتباطي را بين عفونت توكسوپلاسموزيس با نازايي به دست آورده اند. اين بيماري مي تواند روي تخمك گذاري يا هيپوتالاموس تاثير بگذارد و يا باعث آسيب اندومتر (ديواره داخلي رحم) شود، ولي در عين حال مقالاتي نيز اين مسئله را رد كرده اند. توصيه مي شود زناني كه باردار هستند نكات بهداشتي در مواجهه با حيوانات خانگي را رعايت نمايند و از دست زدن به آنها خودداري كنند پيش از اين، در مورد ارتباط عفونت توكسوپلاسموزيس با سقط جنين رابطه هاي معناداري كشف شده بود. اين عفونت در خانم هاي باردار، فقط بر سقط هايي كه يك بار رخ مي دهند اثرگذار است.
از آنجا كه سطح ايمني زنان باردار پايين است، اگر خانمي قبل از شروع بارداري دچار اين بيماري شود، ۵ تا ۱۵ درصد ممكن است در اوايل حاملگي دچار سقط جنين شود و يا ناهنجاري هايي مانند عقب ماندگي ها، نارسايي چشمي و… در نوزاد بروز كند.
توصيه ها
توصيه مي شود زناني كه باردار هستند نكات بهداشتي در مواجهه با حيوانات خانگي را رعايت نمايند و از دست زدن به آنها خودداري كنند.
زن حامله علاوه بر اين، با دست زدن به گوشت آلوده نيز مي تواند چنين بيماري اي را بگيرد. احتمال ابتلا به عفونت توكسوپلاسموزيس از طريق مصرف گوشت هاي نيم پز نيز وجود دارد.
از سوي ديگر گربه اي كه گوشت خام حيوانات ديگر مثل پرنده و موش را مصرف مي كند، مي تواند اين عفونت را منتقل كند.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *