بازدید این صفحه: 615

خانم های باردار از گربه دوری کنند

خانم های باردار از گربه دوری کنند 

 

يكي از حيواناتي كه به وفور در كشور ديده مي شود و به راحتي در محيط زندگي ما رفت و آمد ميكند، گربه است.

اين حيوان از مهم ترين منابع انتقال انگل به انسان است. به خصوص كه گربه ها عادت دارند درون خاك مدفوع مي كنند و تماس انسان با آن خاك آلوده، باعث انتقال انگل مي شود و اگر سبزي نيز در آن خاك برويد، آلوده به تخم انگل است.
گربه آلوده به انگل روزانه تا ۱۰ ميليون انگل دفع مي كند. حدود يك سوم زناني كه طي بارداري به اين انگل مبتلا مي شوند، آن را به جنين خود منتقل مي كنند. در واقع يكي از خطرناك ترين انگل ها كه مادران باردار را تهديد مي كند، انگلي به نام توكسوپلاسما است كه باعث بروز يك بيماري به نام توكسوپلاسموز در انسان مي شود. در ميان عواملي كه جنين را تحت تاثير قرار مي دهد، سن بارداري (چه موقع از دوران بارداري) ازمهم ترين عوامل است.
اگر خانمي به خصوص در سه ماهه اول بارداري به اين انگل مبتلا شود و انگل به جفت و جنين برسد، به شدت باعث معلوليت مي شود و در جنين آسيب هاي جبران ناپذيري مانند آسيب هاي مغزي، چشمي و عقب ماندگي ذهني بروز مي كند.
خانم ها بايد قبل از بارداري، دوران بارداري و پس از تولد نوزاد خود، تمام موارد مشكوك به بيماري را از محيط زندگي خود دور كنند. اين موارد مشكوك مي تواند حيوان خانگي باشد كه احتمال آلودگي او به بيماري وجود دارد به همين دليل خانم هاي باردار بايد به مراتب بيش از ساير افراد از عوامل آلوده كننده اجتناب كنند و سعي نمايند كه با عوامل مشكوك به آلودگي در تماس نباشند. خانم هاي باردار نبايد در دوران بارداري با حيوانات به خصوص گربه ها در تماس باشند و اگر در باغ يا باغچه به استراحت و تفريح مي پردازند از دست زدن به خاك خودداري كنند. در صورت علاقه مندي به باغباني، حتما از دستكش باغباني استفاده كنند و محصولات غذايي به خصوص ميوه ها و سبزي ها را به صورت كامل و دقيق ضدعفوني كنند.
ميزان انتقال انگل از راه جفت به جنين در سه ماه سوم بارداري به بيشترين ميزان خود (حدود ۶۵ درصد) مي رسد، اما اين نوزادان اغلب در زمان تولد بي نشانه هستند. خانم ها بايد قبل از بارداري، دوران بارداري و پس از تولد نوزاد خود، تمام موارد مشكوك به بيماري را از محيط زندگي خود دور كنند. اين موارد مشكوك مي تواند حيوان خانگي باشد كه احتمال آلودگي او به بيماري وجود دارد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *