بازدید این صفحه: 3149

مراسم تشییع پیکر احمد علامه دهر بازیگر پیشکسوت سینما

پیش از ظهر امروز ۱۳ مرداد ماه، مراسم تشییع پیکر احمد علامه‌دهر هنرمند فقید تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار وحدت با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد، مهدی شفیعی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، سیدمحمود رضوی، تهیه کنند تلویزیون، ایرج راد، رئیس خانه تئاتر و… برگزار شد.

.

درگذشت احمد علامه دهر-مراسم درگذشت احمد علامه دهر-فوت بازیگر سریال مختار نامه و پرده نشین-احمد علامه دهر-تشییع احمد علامه دهر.

مهدی شفیعی در این مراسم گفت: هر عزیز وهنرمند بزرگی که از احمد علامه‌دهر یاد می‌کند، لبخندها، شوخی‌ها و انرژی‌هایش را به یاد دارد. مدتی که او در  کما بود، هر بزرگواری که اسم او را می‌شنید و شرایط بیماری او را می‌دید از او به نیکی یاد می‌کرد. جا دارد از هنرمندانی چون حمیدرضا نعیمی‌، نادر برهانی‌مرند‌، صادق راسخ‌ و… که طی مدت بیماری احمد علامه‌دهر، خانواده‌اش را تنها نگذاشتند سپاسگزاری کنم.

.

درگذشت احمد علامه دهر-مراسم درگذشت احمد علامه دهر-فوت بازیگر سریال مختار نامه و پرده نشین-احمد علامه دهر-تشییع احمد علامه دهر.

ایرج راد نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده این هنرمند فقید اظهار داشت: متاسفانه باز هم یکی از عزیزان و هنرمندان ما از میانمان رفت. کارهای او بر هیچکس پوشیده نیست و همه می‌دانند که او سال‌های سال در عرصه هنرهای نمایشی و سایر هنرها توانمندی‌های بسیاری داشت و در نهایت در راه هنر و سرصحنه این اتفاق برایش افتاد.

وی تصریح کرد: در مواردی هم چون اتفاقی که برای علامه‌دهر سر صحنه رخ داد کمترین توجه صورت گرفت. از طرف دیگر نیز با ید تاسف خورد که قطعه هنرمندان مملو از هنرمندان شده و مدتی است هنرمندان در قبرهای دو طبقه تدفین می‌شوند.

.

درگذشت احمد علامه دهر-مراسم درگذشت احمد علامه دهر-فوت بازیگر سریال مختار نامه و پرده نشین-احمد علامه دهر-تشییع احمد علامه دهر4.

اصغر همت از بازیگران تئاتر و تلویزیون نیز در این مراسم گفت: برای ما که از بچگی یکدیگر را می‌شناختیم سخت است که راجع به هم صحبت کنیم. هرگز نتوانستم رضای به دیدن احمد علامه‌دهر در آن وضعیت باشم. او هنوز در چشم من همان جوان چست و چالاک دوران جوانی‌اش است که به یاد دارم. وقتی آن زمان هنر سیاه‌بازی را انجام می‌داد، اسطوره سیاه بازی شیراز، همیشه می‌گفت علامه‌دهر در سیاه بازی بهتر از من است.

داود فتحعلی بیگی از هنرمندان پیشکسوت نمایش‌های آیینی سنتی در ادامه مراسم اظهار داشت: احمد علامه‌دهر در شیوه بازیگری تخت حوضی یک مکتب به جا بود. پیشکسوتان و هنرمندان نمایش‌های آیینی و سنتی تک تک از میان می‌روند، اما هیچکس به فریاد ما نمی‌رسد.  امیدوارم وزارت ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی کمک کنند تا چراغ راه احمد علامه‌دهر روشن بماند.

.

درگذشت احمد علامه دهر-مراسم درگذشت احمد علامه دهر-فوت بازیگر سریال مختار نامه و پرده نشین-احمد علامه دهر-تشییع احمد علامه دهر6.

در پایان این مراسم نیما علامه‌دهر، فرزند این هنرمند فقید، ضمن خواندن دو قطعه شعر گفت: پدرم همیشه دوست داشت مرا روی صحنه ببیند، اما ظاهرا قسمتش این بود که این اتفاق را نبیند. خوشحالم که پدرم مرگ باعزتی داشت. اتفاقی که برای او رخ داد در حرم امام رضا (ع) بود و خدا را شکر می‌کنیم که امام رضا (ع) هشت ماه ما را آماده رفتن پدرم کرد.

.

درگذشت احمد علامه دهر-مراسم درگذشت احمد علامه دهر-فوت بازیگر سریال مختار نامه و پرده نشین-احمد علامه دهر-تشییع احمد علامه دهر9.

چشمان احمد علامه‌دهر همزمان با برگزاری مراسم تشییع او در تالار وحدت به یک بیمار نیازمند پیوند زده شد. مراسم ترحیم مرحوم علامه دهر جمعه، ۱۶ مرداد ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۸ و ۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

.

مراسم تشیع احمد علامه دهر-فوت احمد علامه دهر-درگذشت احمد علامه دهر-فوت بازیگر سریال مختار نامه و پرده نشین

.

 

 

 

منبع : ایلنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *