بازدید این صفحه: 762

گوشی‌های هوشمند و بیماری گردن پیامکی

 

گوشی‌های هوشمند و بیماری گردن پیامکی

پرهام پارسا نژاد بابیان اینکه دگر گونی الگوهای رفتاری جوامع باعث آلودگی به بیماری‌های اسکلتی و عضلانی شده است، بیان کرد: در زمان های قدیم افراد تکاپوی بیشتری داشتند ولی اکنون با کاهش تکاپو و دگر گونی وضعیت بدنی دردهای مفاصل بیشتر شده است.بیماری گردن پیامکی-خمیدگی گردن-درمان بیماری گردن پیامکی-علائم گردن‌پیامکی-گوشی‌های هوشمند-

ایشان ادامه دادند: ورود رایانه به بازار باعث شد تا افراد هنگام نشستن پشت میز شانه‌های چرخیده به سمت جلو پیدا کنند و اکنون موضوع گوشی‌های هوشمند باعث گردن‌پیامکی شده است.

این فیزیوتراپیست گفت: در گردن‌پیامکی سر فرد افزون بر جلو به سمت پایین قرار می‌گیرد این حرکت  باعث می‌شود تا قوس گردن کاهش یابد. قوس گردن مانند کمک‌فنر برای ستون فقرات هستند و تکان‌ها و آسیب‌هایی که به ستون فقرات وارد می‌شود را می‌گیرند، هنگامی که گردن به سمت جلو و پایین خم می‌شود قوس گردن از بین می‌رود بنابراین وزن سر روی دیسک و عضلات فشار زیادی وارد می‌کند.

A beautiful young Eurasian woman with a wonderful smile texting on her cell phone while drinking coffee

همین گونه باعث می‌شود تا عضلات جلوی ناحیه گردن به دلیل خم شدن فرد به سمت جلو، کوتاه شوند و عضلات پشت بخش گردن به دلیل اینکه می‌خواهند وزن سر را برای طولانی‌مدت در حالت خم شدن نگه‌دارند پس از مدتی ناتوان شده و به حالت گارد عضلانی درمی‌آیند. هنگامی که سر در این وضعیت قرار دارد فشار وزن آن برمهره‌های گردن تا ۶ برابر افزایش می‌یابد و نزدیک به ۲۸ کیلوگرم وزن بر این بخش وارد می‌شود.

علائم گردن‌پیامکی

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران افزود: عضلات در این گونه بسیار دردناک و خشک می‌شوند و این وضعیت در پایان باعث افزایش فشار بر دیسک‌های میان مهره‌ای و بیرون‌زدگی آن‌ها می‌شوند که با فشار برریشه‌های عصبی باعث نشانه‌هایی مانند خواب‌رفتگی، سوزن سوزن شدن در اندام‌های فوقانی درد شدید و ناتوانی در بازوها و دست‌ها می‌شود.

وی افزود: خشکی گردن، سختی در انجام حرکات و مشکل فرد در صاف کردن سر جزو عوارض دیگر گردن‌پیامکی است.

این فیزیوتراپیست گفت: سردرد، تهوع، افزایش قوس پشتی گردن، کاهش ظرفیت ریوی، خستگی و کوفتگی عضلانی به‌ویژه صبح‌ها و حتی عوارض گوارشی جزو علائم ابتلا به گردن‌پیامکی است که باید جدی گرفته شود.

بیماری گردن پیامکی-خمیدگی گردن-درمان بیماری گردن پیامکی-علائم گردن‌پیامکی-گوشی‌های هوشمند-2

مبتلایان به فیزیوتراپیست مراجعه کنند

پارسانژاد ادامه داد: مراجعه به فیزیوتراپیست برای به‌کارگیری از روش‌های دستی و تمرین درمانی تخصصی تحرک لازم را به مفاصل گردن برمی‌گرداند، عضلات ناتوان را تقویت می‌کند و عضلات کوتاه شده را کشش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: فیزیوتراپیست وضعیت نادرست برپاشده را برای فرد توضیح می‌دهد و از راه اصلاح وضعیت نادرست موجود، درد وی را کاهش داده و از بروز آسیب‌های بیشتر به گردن پیشگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *