بازدید این صفحه: 621

انجام وظایف در واحدهای اجرایی بیمه ای

انجام وظایف در واحدهای اجرایی بیمه ای

به‌طور کلی واحدهای اجرایی بیمه ای دارای ۹ بخش (قسمت) به شرح زیر می‌باشند:

۱_ قسمت درآمد
۲_ قسمت بازرسی
۳_ قسمت اجراییات
۴_ قسمت امور بیمه شدگان
۵_ قسمت نامنویسی و حساب‌های انفرادی
۶_ قسمت فنی و مستمری‌ها
۷_ قسمت حسابداری
۸_ قسمت امور اداری و خدمات عمومی رفاه
۹_ قسمت فرابری  داده‌ها

قسمت درآمد:

 اهم وظایف این قسمت شامل: تشکیل پرونده مطالباتی حق بیمه جهت هر یک از کارگاه‌ها، دریافت اظهار نامه، لیست بیمه شدگان و مستندات واریز حق بیمه به حساب سازمان و رسیدگی به حساب‌های کارفرمایان می‌باشد. به این صورت که متصدیان شاغل در این قسمت جهت هر یک از کارفرمایان پرونده‌های مطالباتی جداگانه تحت عنوان پرونده درآمد تشکیل داده و تمامی اطلاعات مربوطه اعم از تعداد بیمه شدگان، نرخ حق بیمه، حق بیمه وصولی و بدهی این کارگاه‌ها در این پرونده ضبط و نگهداری می‌شود. ضمناً، این قسمت دارای یک زیربخش به عنوان باجه دریافت بوده و اظهار نامه‌های بیمه ای را از کارفرمایان دریافت، ضمن رسیدگی و بررسی لیست، فیش، چک یا حواله مربوط به پرداخت حق بیمه اطلاعات مذکور را به سایر واحدهای ذی ربط از جمله مطالبات، حساب‌های انفرادی و نامنویسی، مالی، امور بیمه شدگان منتقل می‌نماید.

قسمت امور بیمه شدگان:

 انجام تمامی تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت از اهم وظایف این قسمت می‌باشد. متصدیان شاغل در این قسمت با توجه به پرونده اختصاصی بیمه شده تحت عنوان پرونده بیمه ای نسبت به مشمول نمودن افراد جهت انواع کمک‌ها اقدام می‌نمایند.

قسمت نامنویسی و حساب‌های انفرادی:

 وظایف مربوط به ضبط، حفظ و نگهداری سابقه بیمه شدگان و همچنین جمع بندی، مرتب کردن و ارائه گزارش‌های مختلف به عهده این واحد می‌باشد. با عنایت به این که اطلاعات سوابق بیمه ای کل افراد با توجه به کارکردشان در اختیار این واحد می‌باشد. لذا، صدور، تمدید، تجدید و تأمین اعتبار دفترچه‌های درمانی با توجه به سوابق بیمه شدگان نیز از وظایف این واحد است.

قسمت بازرسی:

 انجام امور مربوط به بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش سازمان، شناسایی بیمه شدگان و کارگاه‌های تحت پوشش، همچنین توجیه کارفرمایان و بیمه شدگان نسبت به قانون تأمین اجتماعی را به عهده دارد.

قسمت اجراییات:

 وظیفه اصلی این قسمت همان گونه که از نامش معلوم است، صدور اجراییه‌های مختلف در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان می‌باشد، لازم به ذکر است که کارفرمایان تا مدت یک ماه پس از ابلاغ اعلام حق بیمه به آنان در مهلت مقرر حق بیمه را پرداخت و یا اعتراض داشته، در صورت عدم پرداخت، اخطاریه علیه آن‌ها صادر می‌شود. پیگیری وصول حق بیمه بعد از مرحله اخطاریه (در صورت عدم وصول حق بیمه) به واحد اجراییات محول شده است.

قسمت حسابداری:

 وظیفه این قسمت رسیدگی به حساب‌های هزینه‌های اداری، پرسنلی، تعهدات قانونی، درآمد و ارسال گزارش‌های لازمه می‌باشد. درخصوص حساب‌های مربوط به درآمد، واحدها ملزم‌اند هر ده روز، مانده این حساب را به مرکز ارسال و این حساب غیرقابل برداشت می‌باشد. در مورد حساب‌های دیگر نیز واحد حسابداری ملزم است، ضمن تهیه گزارش‌های پرداخت نسبت به تقاضای وجه اقدام نماید. ضمناً، امور مربوط به بودجه واحد و همچنین تهیه ترازنامه از وظایف دیگر این قسمت می‌باشد.

 
قسمت امور اداری و خدمات عمومی ورفاه:

 بررسی و رسیدگی به امور اداری، پرسنلی، خدماتی و رفاهی کارکنان را به عهده دارد. مسائل و مشکلات شغلی کارکنان از جمله استخدام، جذب، به کارگیری، احکام حقوقی، گروه‌های شغلی و… از وظایف این قسمت بوده و بررسی حضور کارکنان از نظر فیزیکی نیز به عهده این قسمت می‌باشد.

/مریض خونه/

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *