بازدید این صفحه: 448

ماموریت‌های اورژانسی بدون حقوق

ماهیت فعالیت‌های اورژانس امروزه آنقدر با چالش مواجه شده است که شنیدن برخی گلایه‌های مردم از جمله اینکه چرا اورژانس دیر می‌رسد؟ چرا خدمات اورژانسی مناسب نیست؟ و ... دیگر در حال تبدیل به کلیشه ای تکراری است، حال این در شرایطی است که تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی اورژانس نیز به فراخور گلایه‌های مردمی، دغدغه‌ها و نقدهای به سیستم فعالیت اورژانس دارند.

در این رابطه یکی از تکنسین‌‌های فوریت‌ پزشکی درباره موردی از مشکلات ماموریت‌های اورژانس عنوان کرد: تکنسین‌های‌ فوریت‌های پزشکی اورژانس ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت می‌کنند، بنابراین در صورتی که پرسنلی طی ساعت ۸ صبح همان روز تا ۸ صبح فردا فعالیت کند و پس از ساعت کاری‌اش ماموریتی به وی ارائه شود، دیگر برای آن زمان ماموریتش مبلغ و پولی دریافت نمی‌کند و همین مسئله باعث کم انگیزگی و سلب مسئولیت نیروها می‌شود.

بنابراین این موضوع را با امین صابری‌نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در میان گذاشته شد که وی به تسنیم بیان کرد: اینگونه ماموریت‌ها در صورتیکه فاصله بیش از ۳۰ کیلومتر باشد تعلق می‌گیرد.

وی در پی توضیحات بیشتر به دلیل اینکه شاید اینگونه پرداختی به پرسنل زغبت آنان را برای فعالیت‌های اورژانسی کمتر کند، افزود: بالاخره ذات اورژانس هم معلوم است و اگر بخواهیم ذات کار را فراموش کنیم یعنی باید برای نفس کشیدن هم هزینه دریافت کنیم، بنابراین کسی که در اورژانس ۱۱۵ مشغول کار است می‌داند که برای انجام ماموریت‌های بیرون بیمارستان حقوق می‌گیرد اگر بخواهیم به ازای ماموریت پول بدهیم باید حقوق را حذف و به جای آن ضریب ماموریت را لحاظ کنیم که اینطور نیست و دوستان حقوق ثابت دارند و در کارانه تعداد ماموریت برای بالا بردن عملکرد لحاظ شده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *