بازدید این صفحه: 373

تاثیر مستقیم و مسری شادی در اکیپ های دوستانه

محققان شهر کاونتری انگلیس می گویند، نتایج علمی در حوزه روانشناسی نشان دهنده ی آن است که افسردگی در جمع دوستان به یکدیگر سرایت نمی کند، بلکه دوستان از یکدیگر پیام های شادی را دریافت مینمایند.

فرانچز گریفتیز مسوول تحقیق از دانشگاه وارویک انگلیس می گوید:

اکثر والدین از تاثیر دوستان بر فرزندانشان در گروه های دوستانه به ویژه در گروه سنی نوجوانان نگران هستند اما نتایج تحقیقات در گروههای مختلف دختران و پسران نشان داد که المان های افسردگی در میان یک گروه شیوع پیدا نمی کند اما خلق و خوی همراه  با شادی و نشاط از دوستان بر دیگران تاثیر گذار است.
این محقق در یک بیانیه مطبوعاتی اضافه کرد:

با بررسی گروه های متفاوت دوستانه و با استفاده از نمودارهای ریاضی متوجه شدیم که خلق و خوی افسرده افراد در یک گروه به هنگام انتقال به دیگران بسیار ضعیف شده و از بین می رود.
بر این اساس محققان بر این باورند که حضور افراد و به ویژه نوجوانان افسرده ، ناراحت و ناراضی از وضعیت خود در گروههای دوستانه می تواند روش اجتماعی و درمانی مناسبی برای بهبود خلق و خوی آنها و یا حتی افسردگی در این بیماران شود.
نتایج این تحقیق پس از هفت بررسی در میان گروههای دوستانه دو هزار و ۱۹۴ دختر و پسر دبیرستانی در ۱۲ سطح طی سال های ۱۹۹۴-۱۹۹۵ اعلام شد.
بر طبق این اطلاعات احتمال ابتلا به افسردگی در میان گروههای دوستانه که بیش از پنج دوست شاد و سالم از نظر روانی وجود دارد احتمال گسترش افسردگی به نصف کاهش می یابد.

علاوه بر آن ممکن است که در صورتی که در گروه های دوستان نوجوانان ۱۰ نفر شاد باشند احتمال بهبودی افراد دارای افسردگی در میان آنها تا دو برابر افزایش می یابد.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *