بازدید این صفحه: 650

نکاتی که شما را با بهترین برخورد با کودکان آشنا می کند

نکاتی که شما را با بهترین برخورد با کودکان آشنا می کند

 

سایت دانستنی های بارداری مریض خونه (های بی بی) : شاید در گذشته های دور، اولین وسیله برخورد با اشتباهات کودکان تنبیه بدنی بود وآن را وسیله ای برای تربیت می دانستند. اما امروزه روشهای علمی ثابت کرده است که این روش نه تنها کارایی نداشته بلکه تنبیه بدنی چیزهای اشتباهی را به کودکان می آموزد. با استفاده از نکات زیر می توانید بهترین نوع برخورد را آموزش ببینید.

.

E3K49C Mother Hitting Young Daughter

.

.
_زمانی که یک فرد بزرگسال، کودکی را کتک می زند،بچه احساس عجز و نا امیدی می کند. این احساسات باعث می شود که کودک افسرده وپر خاشگر شود.به کودکان خود آموزش دهید که شما می خواهید که آنها چگونه عمل کنند.چون کودکان اغلب نمی دانند چه کاری درست و چه کاری نادرست است.برای آموزش دادن به آنها صبور باشید.

_زدن کودک حل مشکل را به او نمی آموزد.فقط به او می آموزد که احساس بدی نسبت به خود داشته باشد و عزت نفس او پایین میاید.عزت نفس پایین می تواند تا آخر عمر همراه کودک باشد.معنی کلمات می تواند به اندازه کتک زدن،به آنها آسیب برساند.بنابر این خونسرد باشید.

_تنبیه بدنی باعث می شود که بچه ها عصبانی و رنجیده خاطر شوند و احساس دشمنی کنند وبخواهند انتقام بگیرند. پس با گفتگو به بچه ها یتان بیاموزید که آنها اشتباه کردند.تا زمانی که آنها کوچک هستند،اطمینان حاصل کنید که قوانین خانواده را می فهمند.این قوانین ایمنی،وقت خواب،وقت غذا خوردن و…است.

.

نکاتی برای بهترین برخورد با کودکان--مضرات تنبیه وبد رفتاری فیزیکی با کودک--banned corporal punishment of children-مریض خونه2

.
_تنبیه بدنی می تواند کودکان را درباره شناخت درست و غلط به اشتباه بیندازد.به کودکان خود یاد بدهید که روشهای غیر مضر برای بیان احساسات خود به کار گیرند.سپس احساسات آنها را بپذیرید وبه آنها نشان دهید که می فهمید ومراقب هستید.

_وقتی شما کودک را تنبیه می کنید،به این معنا است که کار شما درست است وحق با شما است.این رفتار سبب می شود که کودک از بزرگسالش تقلید کند ودر آینده هم به دیگران صدمه بزند.

_تنبیه بدنی به احساسات بچه ها آسیب می رساند ،نمرات آنها در مدرسه افت پیدا می کند.همچنین یافتن دوستان در مدرسه برای آنها کار دشواری می شود.
به آنها توجه کنید،از کارهای خوب او ستایش کنید واجازه بدهید کودک بداند که شما او رابه خاطر وجودش دوست دارید.

.

نکاتی برای بهترین برخورد با کودکان--مضرات تنبیه وبد رفتاری فیزیکی با کودک--banned corporal punishment of children-مریض خونه3

.
_تنبیه وبد رفتاری فیزیکی با کودک به آنها آموزش می دهد که من بد هستم وباید حرکات بدم را تا جایی که می توانم ادامه دهم. هنگامی که کودکتان بی ادبی می کند،زود عکس العمل نشان ندهید .به او مهلت دهید.این مسئله کودکتان را مدت کوتاهی از شما جدا می کند.اورا روی صندلی،پله یادر اتاقش قرار دهید. سپس به او اجازه دهید هنگامی که توانست خود را کنترل کند،به شما بپیوندد. این به او آموزش میدهد که شما به خاطر رفتار خوب برنده شده اید.

_تنبیه بدنی، هرگز رفتار درست را به کودک آموزش نخواهد داد.او را نزنید. بچه ای که زیاد کتک می خورد ،کنترل درونیش توسعه پیدا نمی کند.او به افراد دیگر نگاه می کند تا به او بگوید که راست وغلط چیست.همچنین آنها فکر خواهند کرد که من نباید خون سردی کنم چون تنبیه خواهم شد.به جای اینکه بگوید من نباید بی ادبی کنم چون بی ادبی بد است.

.

نکاتی برای بهترین برخورد با کودکان--مضرات تنبیه وبد رفتاری فیزیکی با کودک--banned corporal punishment of children-مریض خونه4

.

_صدمه زدن فیزیکی در هر صورت باعث ترسیدن کودکان می شود.خود را کنترل کنید.هیچ چیز بهتر از این نیست که والدین در مقابل بچه ای که خارج از کنترل است،آرام باشند.به کودکتان آموزش دهید که عصبانیت اورا دوباره زنده می کنید.به خاطر داشته باشید شما بزرگسالید.

_بعضی اوقات والدینی که خیلی خسته یا آشفته هستند، همزمان با گریه بچه شان او را بالا و پایین می اندازند،کوری ،صدمات مغزی یا حتی مرگ بچه، میتواند نتایج چنین عملی باشد.
در تربیت فرزندانتان از دوستان یا مشاوران خوب کمک بخواهید.پیوستن به گروه های والدین و صحبت کردن با پدر و مادرهای با تجربه را مورد توجه قرار دهید.
در مورد بچه ها و چگونگی تربیت یافتن آنها به طرق مختلف آموزش ببینید.

.

نکاتی برای بهترین برخورد با کودکان--مضرات تنبیه وبد رفتاری فیزیکی با کودک--banned corporal punishment of children-مریض خونه5

.

.

.

.

.

.

.

منبع : نشریه به سوی سعادت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *