بازدید این صفحه: 570
آنفلوآنزای فصلی

آنفلوآنزای فصلی

آنفلوآنزای فصلی

تعریف آنفلوانزا :

آنفلوآنزا یک نوع بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که همراه  با تب ، سردرد ، درد عضلانی ، تعریق ، آبریزش بینی ، گلو درد و سرفه تظاهر می کند.سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از ۲ تا ۷ روز خود به خود بهبودی پیدا می کند. آنفلوانزا در اشخاص مختلف ممکن است از سایر بیماریهای دستگاه تنفس قابل تشخیص نیاشد . اختلالات دستگاه گوارش ( تهوع ، استفراغ و اسهال ) نیز بروز می کند و در کودکان ممکن است نشانه های گوارشی علامت غالب باشد . ویروس قبل از شروع علایم بیماری در ترشحات دستگاه  تنفس فرد قابل شناسایی است ( ۲۴ ساعت قبل ) و بطور معمول بعد از ۵ تا ۱۰ روز در ترشحات فرد آلوده قابل شناسایی نیست .آنفلو آنزا همچنین میتواند آنفلوآنزای فصلی باشد .

درباره آنفلوآنزای فصلی :
در خصوص در امان ماندن از آنفلوآنزای فصلی گفت: شرایط محیطی هم می‌تواند در پخش میکروب موثر باشد، به همین منظور بهتر است پنجره‌ای را باز کنید تا هوا جریان پیدا کند و استفاده از دستگاه بخور نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود چراکه هوای خشک باعث می‌شود گلودرد و سرفه های دردناک ‌بدتر شود.

وی در ادامه گفت: خوردن قارچ می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی، بدنتان را مقاوم کند. مصرف قرص روی هم بسیار مفید است چراکه زینک ماده معدنی ضروری برای سلول های ایمنی بدن است و باعث می‌شود طول علائم سرماخوردگی کم شود.

وی در ادامه افزود: می‌توانید از عسل هم به عنوان ضد‌ میکروب و ‌تسکین گلودرد استفاده کنید و چنانچه دچار گرفتگی شدید بینی شدید، می‌توانید از ادویه‌های تند برای تمیز شدن سینوس ها استفاده کنید چراکه آب‌ریزش ‌از بینی و چشم گرفتگی ها را باز می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:چنانچه در مراحل اولیه اقدامات فوق انجام شد و بیمار بهبود نیافت حتما به پزشک مراجعه کند تا بیمار دچار شرایط حاد نشود و علائم شدیدتر نشود.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *