بازدید این صفحه: 384
وسواس در کودکان قابل درمان است پس آن را جدی بگیرید-رفتار وسواس گونه کودکان-ناهید ازغندی روان شناس کودک-انواع رفتار های وسواسی کودکان-بیماری وسواس

وسواس در کودکان قابل درمان است پس آن را جدی بگیرید

وسواس در کودکان قابل درمان است پس آن را جدی بگیرید

ناهید ازغندی روان شناس کودک در خصوص رفتار وسواس گونه کودکان میگوید : اغلب والدین متوجه رفتار خاص و وسواسی کودکان میشوند اما یا این رفتار را نادیده میگیرند و پنهان میکنند  و یا به آن اهمیتی نمی دهند،در صورتی که این رفتار وسواسی به سادگی قابل درمان است و نکته مهم آنجاست که اگر این بیماری درمان نشود در آینده برای این افراد دچار مشکلات حادتری میشود.

به گزارش مریض خونه به نقل از باشگاه خبرنگاران : وی در ادامه گفت: وسواس کودکان اغلب با دقت، تمیزی و توجه اشتباه گرفته شده، برای مثال (اگر کودک زمان زیادی را صرف شستن دست ها میکند والدین این رفتار وی را به دلیل تمیزی کودک خود جدی نمیگیرند و یا زمانی که کودک اسباب بازی خود را با دوستانش شریک میشود بسیار نگران کثیف شدن آنهاست و پس از بازی همه ی وسایل خود را با دقت تمیز میکند ؛ “که در این موارد نیز والدین این موضوع را جدی نمیگیرند” در صورتی که وسواس به نوعی تاکید بر رفتاری ساده اتلاق می‌شود.

ناهید ازغندی درخصوص نشانه‌های این رفتار تصریح کرد: فشار آوردن مداد برای پر رنگ شدن روی کاغذ، توجه مکرر به بسته بودن بندهای کفش، شست و شوی مداوم دست‌ها، خود داری از نشستن و دست زدن در محیط‌هایی خارج از منزل و … از جمله نشانه‌های وسواس در کودکان است.

این روانشناس کودک در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه این رفتارها از سوی کودک طبیعی و عادی بوده بنابراین باید از سرزنش کودک پرهیز و تنها راهکارهای ارائه شده بوسیله روان شناس را در برخورد با این اعمال کودک انجام دهند.

به یاد داشته باشید زمانی که مشکلات کوچک در خردسالی درمان نشوند مسبب مشکلات بزرگتری در آینده کودکتان میشود،همانگونه که سلامت جمسی کودک برای والدین بسیار مهم است باید سلامت روان نیز حائض اهمیت باشد. تا هم زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی با آسودگی خاطر رو به پیشرفت برود.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *