بازدید این صفحه: 1188
پوری سلطانی بنیانگذار کتابداری نوین ایران درگذشت-پوری سلطانی- علت فوت پوری سلطانی- بیوگرافی پوری سلطانی- درگذشت پوری سلطانی- مراسم تشییع پوری سلطانی

پوری سلطانی بنیانگذار کتابداری نوین ایران درگذشت

پوری سلطانی بنیانگذار کتابداری نوین ایران درگذشت

پوری سلطانی بنیانگذار کتابداری نوین ایران به دلیل بیماری ریوی صبح امروز – شنبه – درگذشت .

پیکر زنده یاد پوری سلطانی ساعت ۹ فردا یکشنبه ۱۷ آبان از مقابل کتابخانه ملی تشییع و به سمت بهشت زهرا(س) برای خاکسپاری بدرقه می شود.
به گزارش خانه کتاب ،پوری سلطانی متولد سال ۱۳۱۰ و از پایه گذاران علوم کتابداری و اطلاع رسانی در کشور است.
پوری سلطانی جایزه ترویج علم ایران را از سوی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران دریافت کرده است.
وی پایه گذار مرکز ملی خدمات کتابداری بوده و سابقه عضویت هیات علمی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران را نیز داشته است.

مراسم تشییع پیکر پوری سلطانی فردا برگزار می شود

 پوری سلطانی بنیانگذار کتابداری نوین ایران درگذشت

پوری سلطانی بنیانگذار کتابداری نوین ایران درگذشت

سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اطلاعیه ای به مناسبت درگذشت بانوی اندیشمند پوری سلطانی درگذشت این انسان فرهیخته و بانوی اندیشمند را ضایعه ای جبران ناپذیر برای اصحاب فرهنگ و اندیشه دانست.
در این اطلاعیه آمده است: این بانوی پاکدامن که عمر گران خویش را صرف خدمت به فرهنگ این مرزو بوم کرد، منشاء خدمات و آثار ارزشمندی در عرصه ساماندهی و فهرست نویسی منابع و تحولات علم کتابداری شد و بی تردید بسیاری از فعالان حوزه کتابداری خود را وامدار آموخته های پوراندخت سلطانی می دانند.
این اطلاعیه می افزاید: نام و یاد مادر کتابداری ایران در تاریخ و فرهنگ پر افتخار این سرزمین جاودان خواهد بود، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران این ضایعه اسفبار را به عموم هموطنان و اصحاب فکر و فرهنگ تسلیت می گوید و از همه علاقه مندان به علم و فضیلت برای تشییع پیکر آن بانوی فقید که روز یکشنبه ساعت ۹ صبح از محل کتابخانه ملی انجام می شود، دعوت به عمل می آورد.

 باشد که روحشان همواره  قرین رحمت و مغفرت الهی باشد

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *