بازدید این صفحه: 797
ممنوعیت تجویز شربت سینه برای کودکان زیر 3 سال-گلومرونفریت- گلو درد-هفتمین بزرگداشت دکتر سید احمد سیادتی- شیرخواران- گوش درد-شیرخواران-آنتی بیوتیک

ممنوعیت تجویز شربت سینه برای کودکان زیر ۳ سال

ممنوعیت تجویز شربت سینه برای کودکان زیر ۳ سال

 دکتر پرویز طباطبایی رئیس پانل عفونت های تنفسی یازدهمین همایش عفونی کودکان، گفت: تجویز شربت سینه به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی هسیتامین که موجب وقفه تنفسی در خواب می شود، برای کودکان زیر ۳ سال ممنوع است.

به گزارش سایت دانستنی های بارداری مریض خونه به نقل از سلامت نیوز : دکتر پرویز طباطبایی در آستانه برپایی یازدهمین همایش عفونی کودکان، افزود: عفونت های تنفسی، شایع ترین علت مراجعه افراد به درمانگاه ها و بیمارستان ها به ویژه در فصول سرد است که در تمام سنین به خصوص در بچه ها و شیرخواران که از سطح ایمنی پایین تری برخوردارند، مشاهده می شود.

شایع ترین این عفونت ها، سرماخوردگی، سینوزیت، گلو درد و گوش درد است که در میان این موارد، سرماخوردگی از بقیه شایع تر بوده که کودکان بیش از بزرگسالان به این بیماری گرفتار می شوند.
 پانل عفونت های تنفسی یازدهمین همایش عفونی کودکان، فوق تخصص های عفونی اطفال علاوه بر ارایه جدیدترین دستاوردهای درمانی در حوزه این رشته در مورد تجربیات درمانی خود بر اساس شواهد علمی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

ممنوعیت تجویز شربت سینه برای کودکان زیر 3 سال

ممنوعیت تجویز شربت سینه برای کودکان زیر ۳ سال

وی گفت: در کودکان زیر یک سال که به گلو درد مبتلا شده اند، آنتی بیوتیک توصیه نمی شود و این دارو تنها در کودکان بزرگ تری که (۵ تا ۱۵ سال) پزشک احتمال ابتلا به عفونت “استرپتوکوکی” را در آنان می دهد، تجویز می شود.

رئیس پانل عفونت های تنفسی یازدهمین همایش عفونی کودکان یادآور شد: تاخیر در درمان کودکان دچار گلو درد استرپتوکوکی، ممکن است، عوارضی همچون ابتلای این کودکان به روماتیسم حاد مفصلی یا “گلومرونفریت” را به همراه داشته باشد.
هرچند تا پیش از رسیدن بیمار دچار گلو درد به مرحله حاد، می توان بدون تجویز آنتی بیوتیک، وی را درمان کرد، اما متاسفانه پزشکان از همان ابتدا به تجویز آنتی بیوتیک رو می آورند که این امر سبب افزایش مقاومت میکروبی طی سال های اخیر شده است.

طباطبایی افزود: به همین دلیل یکی از موضوعات یازدهمین همایش عفونی کودکان، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها و مساله مقاومت میکروبی طی سال های اخیر است.
یازدهمین همایش سالانه انجمن عفونی کودکان و هفتمین بزرگداشت دکتر سید احمد سیادتی از ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه امسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار می شود.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *