بازدید این صفحه: 816
ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند ,دکتر برومند فوق تخصص بیماری‌های کلیوی,عامل ابتلای فرد به سنگ کلیه,بیماری سنگ کلیه,علت ابتلا به سنگ کلیه

ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند

ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند

یماری‌های ارثی و ژنتیکی، محیط زندگی، عمل جراحی در فرد و مسائل آناتومیکی می تواند عامل ابتلای فرد به سنگ کلیه باشد، همینطور بعضی  بیماری‌ها که املاح ادرار را بالا می برند می‌توانندیبب تولید سنگ کلیه شوند.

عدم دفع ادرار و راکت‌ ماندن آن و در نتیجه تشکیل رسوب در افرادی که عمل جراحی کرده اند سبب  بروز سنگ کلیه می گردد.

زمانی که افراد احساس ضعف در بدن میکنند به جای استفاده از آنتی بیوتیک از ویتامین های مختلفی استفاده میکنند که نه تنها برای آنها سودی ندارد بلکه این ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین های D ,B,C به اگزالات ادرار تبدیل میشوند و در نهایت سبب تشکیل سنگ کلیه می گردند.

بعضی افراد بر این باورند که مصرف کم آب سبب بروز سنگ کلیه می شود که هرگز اینگونه نیست ؛ تنها افرادی که به دلیل موقعیت شغلی یشان تعریق بسیار زیادی دارند در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند،همینطور لازم است بدانید که مردان بیشتر از زنان به سنگ کلیه مبتلا می شوند.

ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند

ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند

روش‌های درمانی سنگ کلیه

بیماری سنگ کلیه از جمله بیماری هایی است که به طور کامل قابل پیشگیری و همینطور درمان می باشد.سنگ های بزرگ کلیه را با سنگ شکن بدن درد از بین می برند.

ماده غذایی خاصی برای بهبود سنگ کلیه وجود ندارد زیرا ممکن است برای یک سنگ بعضی سبزیجات مفید باشند و برای بعضی دیگر از سنگ ها مضر. بنابراین مواد غذایی خاصی برای بهبود سنگ کلیه وجود ندارد.

اما بهترین روش درمانی برای از بین بردن سنگ کلیه از هر نوعی تحرک فراوان می باشد.

متخصصان برای سنگ‌های اگزالاتی ادرار را اسیدی و برای سنگ‌های اسید اوریکی ادرار را قلیایی می‌کنند تا راهی برای از بین بردن سنگ ها ایجاد نمایند.

برای پیشگیری از سنگ کلیه لازم است به اندازه کافی آب مصرف کنید و همچنین تحرک بسیار داشته باشید زیرا بی تحرکی عاملی برای ابتلا به سنگ کلیه می باشد.

ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند

ویتامین هایی که سبب سنگ سازی کلیه میشوند

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *