بازدید این صفحه: 1465
علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن -درمان بیماران مبتلا به اوتیسم-علائم خاص تشخیص کودکان اوتیستیک-درمان کودکان اوتیستیک-علل ابتلا به اوتیسم

علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن

علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن

علل ابتلا به اوتیسم

درباره علل پیدایش اوتیسم نظریه ها و دیدگاههای متعدد وجود دارد. به طور کلی وجود اختلالات عضوی در مغز، عوامل نابسامان خانوادگی و آموزش و پرورش نامناسب در ایجاد آن موثر است.
برخی از علل اوتیسم عبارت است از: نارسایی دستگاه عصبی مرکزی، ناهنجاریهای بیوشیمیایی، رشد کم یا آسیب نیمکره چپ مغز، طرد کودک توسط والدین، اختلالات شخصیتی والدین، ازهم گسستگی و کشمکشهای شدید خانوادگی، فشارهای روانی خانواده، ناهماهنگی بین دستگاه فعال کننده ریتکولار و دستگاه لمبیک، اشکال در سوخت وو ساز یکی از آمین های بدنزاد و وجود والدین بی توجه و سرد و غافل از تربیت صحیح کودک.

علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن

علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن

درمان بیماران مبتلا به اوتیسم

هدف از درمان کودک اوتیستک، کاهش علائم رفتاری و کمک به رشد تکلم کودک است. درمان هرچه زودتر شروع شود، نتایج بهتری به بار می-آورد. درمان کودکان اوتیستیک به سه صورت جسمانی، تربیتی و روان درمانی انجام میشود. در درمان جسمانی، بیشتر از داروهای شیمیایی و انواع ویتامین ها و خوراک مقوی و نیز طرق مکانیکی استفاده میشود. در درمان تربیتی، مشاوره با کودک رابطه حسنه و پذیرا برقرار می کند و ضمن آشنا ساختن کودک با محرک های محیطی، از اضطرابش می کاهد و اعتماد به نفس او را افزایش میدهد. با استفاده از روش های مختلف روان درمانی نیز، می توان شخصیت از هم پاشیده کودک را تقویت و اصلاح کرد.

علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن

علت ابتلا به اوتیسم و راه درمان آن

رفتار درمانی بویژه روشهای شرطی کردن عامل، در درمان اوتیسم به طور موثری به کار گرفته شده است. رفتار های تکراری و ریتمیک را با نپذیرفتن و یا زدن روی دست کودک می توان از بین برد. تماس با والدین و ارائه رهنمودهای مناسب نقش بسیار ارزنده ای در درمان کودک اوتیستیک دارد. زمانی از درمان بیشترین نتیجه حاصل می شود که از همه روشهای ضروری به طور همزمان استفاده شود.
بیشتر کودکان اوتیستیک از یک راه حسی میتوانند چیزی را یاد بگیرند. درصورت تقویت حواس، از طریق چند حس نیز می توانند مطالبی را بیاموزند،ولی در شروع درمان نباید انواع انواع رفتارهای مختلف با یکدیگر به کودک آموخته شوند. برای ایجاد هماهنگی بین چشم و دست کودک، ورزش هایی نظیر پرس، بالانس و کوهنوردی مفید است.متاسفانه درمان کودکان اوتیستیک زیاد موفقیت آمیز نیست و گاهی بیماری تا پایان عمر ادامه مییابد.

مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *