بازدید این صفحه: 612
کمبود ویتامین A در زنان باردار -زنان باردار-کارتنوئیدها- خطرات کمبود ویتامین A در زنان باردار- منابع غنی از ویتامین A- فواید خوردن هویج برای دید بهتر چشم

کمبود ویتامین A در زنان باردار

کمبود ویتامین A در زنان باردار

ویتامین A یکی از ریزمغذی های مهم با نقش های اساسی در سلامت ارگان های بدن است. این ویتامین در پیشگیری از بروز عفونت، سلامت پوست و بافت های مخاطی دستگاه گوارش،مجاری تنفسی،چشم ها و تامین رشد کودکان حائز اهمیت است. کمبود ویتامین A علاوه بر این که سرعت رشد کودک را کاهش می دهد، با تضعیف سیستم ایمنی و کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، موجب ابتلاء مکرر به بیماری ها کودک را در چرخه سوءتغذیه و عفونت گرفتار می کند.

کمبود ویتامین A در زنان باردار

کمبود ویتامین A در زنان باردار

منابع غذایی غنی از ویتامین A را بشناسید

ویتامین A در مواد غذایی حیوانی وگیاهی وجود دارد. شیر و لبنیات پرچرب، خامه، کره، قلوه، زرده تخم مرغ منابع خوب ویتامین A هستند و جگر منبع غنی ویتامین A به شمار می رود. مصرف جگر هفته ای یا ده روز یک بار می تواند میزان نیاز به ویتامین A را طی یک هفته تامین کند.
روغن کبد ماهی اگر چه معمولاً در رژیم غذایی روزانه مصرف نمی شود اما منبع عالی ویتامین A است که به عنوان مکمل غذایی توصیه می شود.

کمبود ویتامین A در زنان باردار

کمبود ویتامین A در زنان باردار

منابع گیاهی غنی از ویتامین A

سبزی ها و میوه های زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره منبع خوب پیش سازهای ویتامین A از جمله کارتنوئیدها هستند بعضی از مواد غذایی دارای کارتنوئیدهای فعال عبارتند از:
سبزی های زرد رنگ: هویج و کدو حلوایی.
سبزی های دارای برگ سبز: برگ چغندر، اسفناج، جعفری و سبزی های سبز سالادی (کاهو، فلفل دلمه ای سبز).
میوه های زرد رنگ: زردآلو، طالبی، انبه، آلو و هلو.
میوه ها و سبزی های قرمز: گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز.

منبع : های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)-کمبود ویتامین A در زنان باردار

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *