بازدید این صفحه: 540
اهمیت آمادگی برای بارداری -تغذیه با شیر مادر-کمبود اسیدفولیک-خطرات کمبود اسیدفولیک-تحرک اسپرم-اهمیت تغذیه مناسب پدر-دوران بارداری-مراحل رشد و تکامل جنین

اهمیت آمادگی برای بارداری

اهمیت آمادگی برای بارداری

بارداری با برنامه و به عبارت دیگر کاهش موارد حاملگی های ناخواسته یکی از مهم ترین پیش شرط های توفیق در تغذیه با شیر مادر است. تغذیه مادر در دوران قبل از لقاح نیز برای ارتقای سلامت جنین و نوزاد و شایستگی او برای تغدیه با شیر مادر بسیار حیاتی است:
– کمبود بعضی از ریزمغذی ها در هفته اول بارداری می توانند اثرات سوء بر رشد جنین بگذارند. کمبود اسیدفولیک منجر به نقص لوله های عصبی در نوزاد می گردد، به همین دلیل دریافت ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک در روز برای زنان در سن باروری توصیه می شود.
– رژیم غذایی مناسب قبل از بارداری باید فاقد هر نوع تراتوژن نظیر الکل و داروهای غیرمجاز باشد. همچنین از مصرف بعضی مواد مضر نظیر دخانیات، کافئین، مواد مخدر، مکملها پرهیز شود.
– تغذیه و فعالیت بدنی مناسب قبل از بارداری به تضمین اضافه وزن مناسب طی بارداری، کاهش احتمال خطراتی نظیر دیابت حاملگی، و پره اکلامپسی کمک می کند.

اهمیت آمادگی برای بارداری

اهمیت آمادگی برای بارداری

 

نطفه حاصل از پدری با تغذیه و شیوه زندگی سالم تشکیل شود

تغذیه پدرقبل از لقاح نیز مهم است. تعداد و تحرک اسپرم در اثر مصرف الکل، مواد غیرمجاز و بعضی داروها کاهش می یابد. تغذیه مناسب پدر باعث تقویت سیستم ایمنی ا. . بارورتر شدن اسپرم می گردد.
از تغذیه مناسب دوران بارداری برخوردار باشید

 

تغذیه متعادل و کامل طی دوران بارداری موارد زیر را تضمین می کند:

– رشد و تکامل جنین
– تامین مواد مورد نیاز بدن مادر
– کاهش خطر دریافت اضافی غذا
در مادری با سوء تغذیه دوران بارداری، خطر نوزاد کم وزن بیشتر است. این گونه نوزادان بیشتر در معرض خطر عفونت، ناتوانی های یادگیری، تکامل ناقص فیزیکی و مرگ طی یک سال اول زندگی هستند.
مجموع اضافه وزن مادر تا پایان حاملگی نباید از ۱۳-۱۱ کیلوگرم بیشتر شود که درسه ماهه اول ۳-۲ کیلو و از آن به بعد هفته ای نیم کیلو توصیه می شود. بدین منظور کلیه مواد دریافتی مادر اعم از درشت مغذی ها و مایعات باید افزایش یابد.
سه ماهه دوم و سوم باید روزانه ۴۵۰-۳۵۰ کیلوکالری اضافه دریافت داشته باشد، میزان پروتئین روزانه به مقدار ۱،۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و حداقل دریافت روزانه کربوهیدرات ۱۷۵ گرم باشد. میزان دریافت روزانه چربی تغییری ندارد جز اینکه تاکید بیشتری بر مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ و پرهیز از اسیدهای چرب اشباع و ترانس می شود.

اهمیت آمادگی برای بارداری

اهمیت آمادگی برای بارداری

منبع : های بی بی(سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *