بازدید این صفحه: 1075
علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا -درمان خواب‌رفتگی دست و پا-علت خواب‌رفتگی دست و پا-بیماری ام‌اس-دیسک کمر-علل خواب‌رفتگی دست‌ها و پاها

علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا

علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا

محمد جواد اسلامی‌پور متخصص طب سنتی  در رابطه با خواب رفتن دست و پا اظهارداشت: برخی از افراد زمانی که برای مدت طولانی به صورت دوزانو یا چهارزانو می‌نشینند یا مدتی دست و پای خود را حرکت نمی‌دهند احساس خواب رفتن دست و پا و بی‌حسی این بخش‌های بدن را می‌کنند.
وی افزود: سوزن سوزن شدن و درد در دست‌ها و پاها از دیگر نشانه‌های خواب رفتن دست و پا به شمار رفته و در حالت پیشرفته زمانی که فرد شب‌ها مدت نسبتاً طولانی دست یا پاهایش بی‌حرکت می‌ماند احساس گرفتگی و درد کرده که با حرکت دادن دست یا پای خواب رفته، این مشکل برطرف می‌شود.

علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا

علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا

متخصص طب سنتی ادامه داد: علل مختلفی برای ابتلا به این مشکل وجود دارد ولی شایع‌ترین علت، افزایش بیش از حد خلط سودا بوده که نوعی از غلظت خون محسوب می‌شود.
اسلامی‌پور اظهارداشت: افزایش بیش از حد خلط سودا در عروق بدن به ویژه اندام‌های تحتانی سبب کاهش جریان خون در این اعضای بدن شده و حالت سوزن سوزن، بی‌حسی و در نهایت درد را سبب می‌شود.
متخصص طب سنتی اضافه کرد: از نظر حکمای طب سنتی افرادی که در حالت دوزانو یا چهارزانو نشسته‌ و زودتر از یک ساعت حالت خواب‌رفتگی در پاهایشان احساس کنند یا در خواب دچار این حالت شوند لازم است جهت درمان به موقع اقدامات لازم را انجام دهند.

علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا

علت و درمان سوزن سوزن شدن دست‌ و پا

وی در رابطه با روش‌های طبیعی درمان خواب‌رفتگی پاها و دست‌ها گفت: کاهش مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و عدم استفاده از فست‌فودها از جمله روش‌های طبیعی درمان خواب‌رفتگی دست و پا محسوب می‌شود.
متخصص طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد: جویدن یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه به مدت ۴۰ روز هنگام صبح و شب همچنین اهدای خون از دیگر روش‌های طبیعی درمان خواب‌رفتگی دست و پا است البته باید توجه داشت دیابت، بیماری ام‌اس و دیسک کمر نیز از علل خواب‌رفتگی دست‌ها و پاها به شمار می‌روند که برای درمان مناسب این بیماری‌ها باید اقدام لازم صورت گیرد.

 
 
 
 
 

منبع: سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *