بازدید این صفحه: 1486
نحوه پستان گرفتن نوزاد -وک پستان-نحوه متوقف کردن مکیدن شیر توسط نوزاد-شیر مادر- LATCH-On- آموزش شیردهی-نحوه ی شیردهی به نوزاد تازه متولد شده

نحوه پستان گرفتن نوزاد

نحوه پستان گرفتن نوزاد

 

پستان گرفتن (:LATCH-On)
شیردهی نباید دردناک باشد اما ناراحتی مختصر طی ۲ هفته اول شیردهی شایع است . شیردهی دردناک اغلب در اثر وضعیت نادرست در آغوش گرفتن یا پستان گرفتن ایجاد می شود که باید بلافاصله اصلاح گردد. گاهی ممکن است ناراحتی زمانی ایجاد شود که شیر مادر شروع به برقراری می نماید. بعضی دردهای قابل توجه یا حسایت ها باید سریعاً توسط یک پزشک ارزیابی گردد.
پستان گرفتن یکی از قدم های خیلی مهم برای شیردهی موفق است چند راهکار مفید در این زمینه وجود دارد که شامل ضربه آرام به لب پایینی نوزاد بوسیله نوک پستان برای باز کردن کامل دهان کودک یا کشش آرام چانه نوزاد به پایین می باشد.

نحوه پستان گرفتن نوزاد

نحوه پستان گرفتن نوزاد

نوزاد باید مقدار زیادی از پستان را در دهان بگیرد معمولاً یک اینچ یا بیشتر از هاله پستان همراه با نوک پستان به طرف کام نرم قرار گیرد. مادر ممکن است برای تسهیل این وضعیت پستانش را با استفاده از یک وضعیت راحت با دستش نگه دارد نوک و آرنوئل پستان به شکل برجستگی شبیه نوک پستان دراز شود و زبان کودک باید به آرامی از زیر به شکل فنجان آن را بگیرد.
مادر باید به یک وضعیت راحت عادت کند و کودک را به پستان بگذارد. نوزاد باید نزدیک نگه داشته شود روبروی مادر در حالی که چانه و نوک بینی اش در تماس با پستان باشد اما کاملاً مسدود نگردد. معمولاً عاقلانه است که پستانی که برای شروع تغذیه استفاده می شود را عوض کند و زمان گذاشتن به هر پستان در طول روز برابر باش مادر می تواند از طریق قراردادن آرام انگشتش در دهان نوزاد قبل از درآوردن پستان مکیدن را متوقف کند.

نحوه پستان گرفتن نوزاد

نحوه پستان گرفتن نوزاد

 

 

 

 

منبع : های بی بی(سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *