بازدید این صفحه: 905
عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند -آلرژی به انواع عطر ها- بیماری‌های عصبی-انواع مواد مخرب اعصاب انسان-بیماری های ناشی از آلودگی آلومینیوم-اوتیسم-بیماری آلزایمر

عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند

عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند

عطر، ماده‌ای خوشبو است که برای خوشبوسازی بدن و یا محیط زندگی از آن استفاده شود. عطر از مواد طبیعی و یا از ترکیب اسانس‌ها، تثبیت کننده‌ها و حلال‌ها و ترکیبات معطر تشکیل می‌شود. مواد اولیه معطر سازنده عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی و یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.

از طریق متن‌ها و حفاری‌های باستان‌شناسی معلوم شده‌است که عطرها در بعضی از تمدن‌های اولیه انسانی وجود داشته‌اند. عطرسازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی که تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین بطور تجاری ممکن شد، شروع گردیده‌است.

بسیاری اوقات یکی از مواد تشکیل‌دهنده عطرهای معروف آلومینویم است که قرار گرفتن در معرض آن با مبتلا شدن به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر ارتباط دارد.

عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند

عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند

تحقیقات حاکی از آن است که سطح بالای آلومینیوم در مغز افرادی که در معرض آلومینیوم قرار دارند ممکن است سبب شود آن افراد بر اثر ابتلا به آلزایمر جان خود را از دست دهند. آلمینیوم سال‌ها است که به عنوان نوعی مخدر اعصاب شناخته شده است و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار زیاد در معرض آن می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌هایی عصبی همچون آلزایمر، زوال عقلی، اوتیسم و بیماری پارکینسون شود.

مردی ۶۶ ساله که به آلزایمر شدید و زودهنگام مبتلا شده است به مدت ۸ سال در معرض آلودگی‌های آلومینیومی قرار گرفته است که این مورد نقش مهم سیستم بویایی و ریه‌ها را در تجمع آلومینیوم در مغر نشان می‌دهد. مطالعات نشان داده است مقادیر بالای آلومینیوم در بافت‌های مغز برخی افراد که بر اثر بیماری آلزایمر زودهنگام مرده‌اند، مشاهده‌شده است.

متاسفانه قرار گرفتن در معرض آلومینیوم خطری بزرگ برای آن دسته افرادی است که در معادن، کارخانه‌ها کار می‌کنند و یا مشغول جوشکاری و کشاورزی هستند.

عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند

عطرهایی که سبب آلزایمر میشوند

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *