بازدید این صفحه: 681
وضعیت مادر هنگام شیردهی -نحوه شیر دهی به نوزاد-بهترین وضعیت برای شیردهی به نوزاد-نحوه گرفتن پستان

وضعیت مادر هنگام شیردهی

وضعیت مادر هنگام شیردهی

آنچه حیاتی است راحتی و وضعیت مادر است همچنان که تجربه او افزایش می یابد او راحت تر شده در وضعیت خاص خودش قرار می گیرد.

اگر مادر نشسته شیر می دهد پشتش تکیه گاه داشته باشد اگر روی صندلی می نشیند استفاده از صندلی دسته دار، چهارپایه برای زیر پا، چند بالش که دست خودش و وزن شیرخوار را روی آن بیندازد مفید خواهد بود. اگر مادر راحت بنشیند یا کمی به جلو خم شود پستان شکل مناسب را به خودش خواهد گرفت.اگر به پشت تکیه دهد (انحراف به عقب) پستان صاف شده گرفتن آن برای شیرخوار مشکل می شود.

باید قسمت اعظم پستان برهنه باشد و در اختیار شیرخوار قرار گیرد. ممکن است شکم جلو آمده اجازه ندهد که مادر شیرخوار را درست در بغل بگیرد لذا ممکن است خواسته شود که راست بنشیند یا شیرخوار را در وضعیت زیر بغل بگیرد به او اطمینان دهید که شکمش به حالت اولیه برخواهد گشت (اگراپیزیوتومی شده باشد نشستن دردناک می شود و اگر روی تیوپ باد شده بنشیند یا روی بالش نرم راحت تر است)

وضعیت مادر هنگام شیردهی

وضعیت مادر هنگام شیردهی

برای شرایط خاص می توان نحوه گرفتن پستان را تغییر داد تا شیرخوار بتواند راحت تر آن ر بگیرد. اما اگر خودتان در وضعیت ناراحتی قرار گرفته باشید نمی توانید به مادر کمک کنید. اگر پشت شما تکیه گاه نداشته باشد یا بدنتان خم شده باشد ممکن است عجله کنید و وقت صرف نکنید. آسوده و در وضعیت راحتی برای کمک به مادر بنشینید.
ارزیابی تغذیه با شیر مادر می تواند در موارد زیر به شما کمک کند از جمله مشخص کردن روش هایی که ممکن است بعداً منجر به مشکلاتی در شیردهی شوند. ارزیابی شیردهی شامل مشاهده شیردهی و گوش کردن به مادر است. به مادر بگویید می خواهید شیر خوردن فرزندش را مشاهده کنید تا احساس راحتی کند.

 

وضعیت مادر هنگام شیردهی

وضعیت مادر هنگام شیردهی

 

 

 

 

منبع : های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *