بازدید این صفحه: 410
کاهش ویار در دوران بارداری -علت ورم کردن دست و پا در دوران بارداری-تهوع در دوران بارداری-دکتر حسن اکبری متخصص آسیب‌ شناسی-ویار چیست

کاهش ویار در دوران بارداری

کاهش ویار در دوران بارداری

تهوع و استفراغ، عارضه‌اي شايع در دوران بارداری است كه حدود ۵۰ درصد از زنان باردار آن را تجربه می‌كنند. اين عارضه در ۱۲ هفته اول بارداری شايع تر است و تا هفته ۱۶ تا ۲۰ بارداری ممكن است ادامه يابد.

خانم‌هایی که از فست‌فود و نوشابه زیاد استفاده می‌کنند و یا اهل ورزش کردن نیستند و یا افرادی که دائماً آب یخ، دوغ و یا در کنار همه‌ی غذاها ماست مصرف می‌کنند، بیشتر دچار عوارض ویار بارداری می‌شوند. به علاوه در تمامی قسمت‌های بدن فرد باردار ورم مختصری ایجاد می‌شود، در صورتی که سلول‌ها محکم و قوی باشند این ورم کمتر و هرچه قدر این سلول‌ها ضعیف‌تر باشند، ورم بیشتر می‌شود که در این حالت فرد دچار مسمومیت بارداری می‌شود.

کاهش ویار در دوران بارداری

کاهش ویار در دوران بارداری

اگر کسی در شرایط فعلی باردار است و اقدامات قبل از بارداری را انجام نداده است هم می‌تواند ویار بارداری خود را کاهش دهد. برای نمونه حجم غذاها را کم و دفعات غذا خوردن را افزایش دهد، غذا را به صورت خیلی داغ یا خیلی سرد میل نکند یا از غذاهایی که برای کاهش تهوع است، استفاده نماید. مانند بادام درختی یا بادام را به صورت شیربادام در بیاورد و یا با مقداری عسل مخلوط کند که می‌تواند برای کاهش تهوع مفید باشند.

از دمنوش‌ها به بجای چای در این دوران استفاده کنند همچنین آب سیب ضد تهوع است و هم تمام عناصر لازم برای رشد را در خود دارد، پس روزانه یک لیوان آب سیب خنک برای کسانی که تهوع شدید دارند مفید می‌باشد.

 ویار به یخ و یا خاک صحیح نمی‌باشد میل به یخ خوردن با خوردن شربت شیره‌ی انگور و میل به خاک خوردن با مصرف زرده‌ی تخم‌مرغ محلی عسلی از بین می‌رود. همچنین دمنوش زنجبیل چه به صورت گرم چه خنک و مصرف انجیر خیس شده با گلاب برای رفع ویار مناسب است.

کاهش ویار در دوران بارداری

کاهش ویار در دوران بارداری

منبع : یاشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *