بازدید این صفحه: 3191
در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟ -شیاف استامینوفن-آمين هاي محرك نورون مغز-لاموتريژين-تشنج‌های بدون تب-گاباپنتين-Convulsion

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

زمانی که خردسال دچار تشنج می‌گردد به هیچ عنوان به خود استرس راه ندهید. آرامش خود را حفظ کرده و در  كنار کودک خود بمانید. خردسال را به یک طرف بخوابانید تا در صورتی که استفراغ نمود، مواد استفراغی باعث خفگی وی نشود و لباس‌های آزاد به تن او کنید.

زمانی که پیشتر  پزشک برای کودک‌ تان دارویی برای استفاده در هنگام تشنج (البته فقط به صورت مقعدی) تجویز كرده آن را با آرامش بهاو بدهبد. احتیاجی  ندارد  دندان‌های کودک را از هم باز کنید، فقط اطمینان حاصل کنید که  زبان کودک تحت فشار نباشد. بعضی از والدین هنگام تشنج علی الخصوص در تشنج همراه با تب سعی می‌کنند او را پاشویه کنند یا زیر آب سرد بگیرند.

لازم به ذکر است هیچ کدام از این روش‌هاتاثیر گذار  نيستند.پس از پایان تشنج اگر کودک‌تان تب داشته باشد، می‌توانید شیاف استامینوفن مصرف کنید.

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

از آنجایی که تشنج ناشی از تب گاهی اوقات ناشی از علل مهم و خطرناک است و همچنین به دلیل این‌که بعضی از علل تشنج‌های بدون تب مثل کمبود قند و کلسیم نیاز به درمان اختصاصی دارد، بلافاصله پس ازابتلا ی به  تشنج به اورژانس زنگ بزنید یا کودک را سریعا به نزدیک‌ترین بیمارستان برسانید.

درمان دارويي براي تشنج بايد حتما توسط پزشك متخصص تجويز شود. پزشك مي تواند از داروهايي استفاده كند كه آمين هاي محرك نورون مغز را مهار مي كند مثل لاموتريژين و يا برعكس داروهايي را به كار گيرد كه آمين هاي مهاركننده فعاليت نورون ها را تقويت مي كند مثل گاباپنتين. تغذيه در بيماران تشنجي نيز جزئي از درمان محسوب مي شود. فرآورده هاي ترش لبني مثل ماست و كفير نيز براي كاهش تشنج توصيه مي شود.

مصرف تخم مرغ، آجيل خام، سويا، آب هويج و آب انگور تازه و عدم استفاده از غذا هاي سرخ كرده نيز موثراست. مصرف ويتامين هاي گروه B به خصوص ويتامين B3، كلسيم، روي، اسيد فوليك و منيزيم هم مفيد هستند.

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

تشنج در کودکان

 

انواع تشنج در کودکان

 

چگونه می توان از تکرار تشنج در کودکان جلوگیری کرد؟

منبع : سایت بیمارستان کودکان شهید فهمیده

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: انواع تشنج در کودکان - مریض خونهمریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *