بازدید این صفحه: 4076
چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه -پماد پلی اسپورین-آسپرین-موارد مصرف پماد پلی اسپورین-کشیدن بخیه ها-چگونگی مراقبت از جای زخم-انواع نخ بخیه -قیمت نخ بخیه استریل

چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه

چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه

مطالبی که در این پست برای شما نشر میشود در جهت مراقبت از جای زخم بخیه می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است  زیرا در حدود ۱ از هر ۱۰۰ زخم بی توجه به آنچه که شما و یا دکتر انجام می دهید، دچار آلودگی میشود.

رها کردن پانسمان به مدت ۲۴ ساعت (به بیان دیگر در نظر نگرفتن روز بعد از عمل جراحی)

جای زخم خود را با پراکسید هیدروژن ۳ درصد، حداقل دو بار در روز بشویید ؛پس از شستشو پماد پلی اسپورین را روی زخم خود بمالید و روی ان را با یک باند تمیز ببندید.

پماد پلی اسپورین یک داروی آنتی بیوتیک می باشد که در تمام داروخانه ها بدون نسخه عرضه می گردد در واقع آنتی بیوتیک به پیشگیری از عفونت زخم و همینطور جلوگیری از چسبیدن سطح زخم به باند می گردد.

در زمان استحمام می توانید زخم خود را بپوشانید و همانطور که گفته شد آن را تمیز نگه دارید در این صورت برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد.

چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه

چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه

اگر زخم بر روی پوست سر شماست می توانید از پماد پلی اسپورین استفاده کنید و امپوی سر را به آهستگی روی زخم بمالید و سر خود را شستشو دهید.لازم به تذکر است که حتما باید با ملایمت اینکار را انجام دهید تا مشکلی برای زخم ایجاد نشود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد اگر زخم پوشانده شده باشد بسیار زودتر از سایر زخم های رو باز بهبود می یابند , اینکه اگر زخم را پانسمان نکنید زودتر بهبود می یابد یک تصور غلط می باشد.

ناراحتی هایی که پس از عمل جراحی رخ می دهد مانند تورم کبودی درد حدودا ۶ تا ۲۰ ساعت پس از عمل جراحی رخ میدهد.اگر این ناراحتی ها برای شما قابل تحمل نیست می توانید از تیلنول استفاده نمایید.اما اگر درد تسکین نیافت حتما به پزشک مراجعه کنید.

هرگز از آسپرین و الکل پس از عمل جراحی به مدت ۳ روز استفاده نکنید زیرا استفاده از این داروها سبب خونریزی اسانتر می شود.

کشیدن بخیه ها معمولا بدون درد انجام میگیرد و ۷  تا ۱۴ روز  بعد از انجام عمل جراحی انجام میگیرد اما بستگی به نوع زخم و قسمتی از بدن که دچار جراحت شده بستگی دارد.

چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه

چگونگی مراقبت از جای زخم بخیه

منبع : نسخه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *