بازدید این صفحه: 2187
هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن -چه مدت طول میکشد زخم روی بدن بهبود یابد-مراقبت از زخم های روی صورت-مراقبت از زخم ناشی از سوختگی-زخم های روی بدن

هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن

هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن

هنگامی که پوست اطراف زخمتان دچار قرمزی ،تورم ؛ و یا دردناک شد امکان دار زخم شما دچار آلودگی شده باشد.در این زمان حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

جای زخم خود را با پراکسید هیدروژن ۳ درصد، حداقل دو بار در روز بشویید ؛پس از شستشو پماد پلی اسپورین را روی زخم خود بمالید و روی ان را با یک باند تمیز ببندید.

پماد پلی اسپورین یک داروی آنتی بیوتیک می باشد که در تمام داروخانه ها بدون نسخه عرضه می گردد در واقع آنتی بیوتیک به پیشگیری از عفونت زخم و همینطور جلوگیری از چسبیدن سطح زخم به باند می گردد.

در زمان استحمام می توانید زخم خود را بپوشانید و همانطور که گفته شد آن را تمیز نگه دارید در این صورت برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد.

امکان دارد از زخم شما مایعی تمیز یا قرمز رنگ خارج شود که این تا حدودی طبعی است,اما اگر از محل زخم شما مایعی زردرنگ یا چرک مانند بیرون بیاید بدون تلف کردن وقت باید نزد پزشک بروید زیرا زخم شما دچار آلودگی شده و اگز زمان ملاقات با پزشک را به تعویق بیاندازید ،عواقب بدی برای شما به همراه خواهد داشت.

هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن

هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن

هنگامی که زخم شما دچار خونریزی شد شما باید فورا به سراغ جعبه کمک های اولیه خود بروید و  گاز یا پنبه را روی زخمتان بگذارید . برای ده دقیقه پنبه را روی زخم خود نگه دارید اگر خونریزی بند آمد ، شما موفق به کنترل شرایط شده اید اما اگر خونریزی متوقف نشد شما باید به پزشک مراجعه نمایید.

هنگامی که شما زخمی در بدنتان دارید توصیه میشود از رفتن به استخر خوداری کنید زیرا آب کلر دار هم برای زخمتان مناسب نیست و هم ممکن  است سبب آلودگی آب استخر شود.

چه مدت طول میکشد زخم روی بدن بهبود یابد؟

بهبود زخم روی صورت معمولا ۱-۲ هفته به طول می انجامد

التیام زخم بازوها،تنه و پاها در حدود ۳ هفته طول میکشد

بهبود زخم پایین پاها به خصوص در افراد بیش از ۴۰ سال، تا ۳ ماه ممکن است طول بکشد.

اما اگر زخم بدن شما در این مدت های ذکر شده بهبود نیافت توصیه می کنیم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن

هشدار های مراقبتی از انواع زخم های بدن

 

 

 

 

 

منبع : نسخه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *