بازدید این صفحه: 1164
برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید -علت آه کشیدن هنگام تنفس-الگوی ژنتیکی یاخته های مغز موش ها-نوروپپتیدها-فواید آه کشیدن-چگونگی بهبودعملکرد ریه ها

برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید

برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید

 

تحقیقات پژوهشگران  دانشگاه های یو سی اِل اِی و استنفورد حاکی از آن است که  آه کشیدن یا همان تنفس عمیق ناخودآگاه، یک واکنش غیرارادی حیاتیبرای  کارکرد بهتر و طول عمر ریه و دستگاه تنفسی است.
این تحقیق بیانگر آن است که سلول های عصبی خاص واقع در ساقه مغز، تنفس عادی را به تنفس عمیق غیر ارادی که به آه تعبیر می گردد، تبدیل می کنند.
آه کشیدن هنگام تنفس اکثر اوقات به دلایل احساسی از قبیل خستگی، افسردگی یا ناراحتی ربط داده می شود؛ این  در حالیکه تحقیقات جدید نشان می دهد علت آه کشیدن، کمک به فعالیت ریه است.

آه کشیدن با تنفس عادی فرق می کند، زیرا سبب می شود اکسیژن بیشتری وارد ریه گردد و این امر به احساس آرامش کمک مینماید. از طرفی وارد شدن اکسیژن زیاد به کیسه های هوایی، سبب می شود کیسه هایی که تنبل شده اند و در حال نابودی اند، مجددا فعال شوند و به این صورت، طول عمر ریه افزایش می یابد.

برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید

برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید

این تحقیق بیانگر آن است که همه انسان ها به طور غیر ارادی، در طول یکساعت حدود ۱۲ بار آه می کشند. اگر این فرآیند صورت نگیرد، طول عمر ریه کاهش پیدا میکند .
پژوهشگران با بررسی الگوی ژنتیکی یاخته های مغز موش ها، فهمیدند که ۲۰۰ سلول عصبی واقع در ساقه مغز موش، با فرآیند آه کشیدن مرتبط اند. این سلول ها دو نوروپپتید خاص تولید می کنند که با تحریک ۲۰۰ نورون دیگر، ماهیچه های مرتبط با آه کشیدن را در موش تحریک می کنند.

بستن  یکی از این نوروپپتیدها، سبب کاهش آه کشیدن هنگام تنفس می گردد. موش ها در طول یکساعت حدود ۴۰ بار آه می کشند.

برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید

برای بهبود عملکرد ریه ها آه بکشید

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *