بازدید این صفحه: 1191
چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟ -مضرات نشستن های طولانی مدت برای خانمها-فولیکولیت- Jeep Disease- بیماری جیپ سواران-بهترین ورزش برای خانمها

چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟

چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟

اکثر اوقات دوچرخه سواری و اسب‌سواری برای خانم‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است حین انجام این ورزش ها مو وارد پوست شده و آبسه‌  ایجاد نماید. به همین دلیل است که این دو ورزش به صورت طولانی مدت برای خانمها توصیه نمی شود.

این بیماری که ذکر شد «Jeep Disease» یا بیماری جیپ سواران نام دارد به این علت که بیشتر کسانی که جیپ سواری می‌کنند به آن دچار می‌شوند.

هرگز شلوار تنگ نپوشید

عفونت‌های قارچی یکی از مشکلات شایعی است که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند.. این شلوارها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب شود احتمال بروز عفونت‌های قارچی بیشتر می‌گردد.  از جهتی دیگر این شلوارها به علت سایشی که با ریشه موها دارند به خصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه موها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟

چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟

لباس زیر تنگ را هم از لیست لباس های خود دور کنید

لباس زیرهای تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی اند اصولا  ظاهر قشنگ تری دارند اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آنها می‌توانند سبب دردسر شما شوند، الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند.

لباس های زیر را جدا از دیگر لباس ها بشویید

هر بار که لباس زیر یا هر لباس جدید دیگری میخرید حتما  باید آن را قبل از استفاده بشویید.

نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید. پس از شست‌وشو نیز بهتر است آنها را جلوی آفتاب خشک نمایید . در صورت امکان قسمت وسط آنها را نیز اتو بکشید.

به ازای هر یک ساعت نشستن ۵ دقیقه راه بروید

نشستن‌های طولانی مدت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها  افزایش دهد ، به همین دلیل توصیه میگردد خانم‌هایی که شغل‌های پشت میزی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دوبار در روز از آن استفاده کنند یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای ۵ دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.

 

چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟

چرا بعضی ورزش ها برای خانمها مناسب نیست؟

 

 

 

 

منبع : مجله زندگی ایده آل

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *