بازدید این صفحه: 554
,مريض خونه,درمانگاه,مراکز درماني ,بيمارستان,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,ادرس بيمارستان,بيمارستانه,سردخانه,داروخانه,ادرس بيمارستان,تلفن بيمارستان,مشخصات بيمارستان,تاريخچه ي بيمارستان

شما لقمه غذایتان را چندبار می جویید؟

شما لقمه غذایتان را چندبار می جویید؟

 

بسیاری از افراد عادت دارند بسیار با شتاب غذا بخورند و این عامل سبب می شود لقمه غذایی به خوبی جوییده و له نشود و کار را برای معده سخت می کنند ، در واقع بسیاری از مشکلا ت معده به همن طرز غذا خوردن بازمیگردد.

ناصر رضایی پور دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: معمولاً افراد کمتر از ۱۰ بار لقمه‌ها را می‌جوند که کار هضم مکانیکی و لِه‌ کردن لقمه‌ها را معده به‌جای دندان‌ها انجام می‌دهد, باید هر لقمه را ۳۰ تا ۴۰ بار بجویم تا غذا مانند شیرابه به معده فرستاده شود.

به گزارش مریض خونه به نقل از تسنیم نیوز :  ناصر رضایی پور درباره نحوه مصرف غذا اظهار داشت: بیشتر افراد، بسیار تند و پُرشتاب غذا می‌خورند.

به گفته وی معمولاً افراد کمتر از ۱۰ بار لقمه‌ها را می‌جوند؛ و درواقع، توقع دارند که کار هضم مکانیکی و لِه‌ کردن لقمه‌ها را معده به‌جای دندان‌ها انجام می‌دهد, دندان برای همین‌کار آفریده شده‌ است بنابراین هر لقمه غذا باید خوب جویده شود.

شما لقمه غذایتان را چندبار می جویید؟

شما لقمه غذایتان را چندبار می جویید؟

 یادمان باشد, باید هر لقمه را ۳۰ تا ۴۰ بار بجویم تا غذا به‌صورت ماده‌ای یکدست‌شده تبدیل شده و راهی معده شود.

رضایی پور عنوان کرد: در افراد سالم،‌ آب آشامیدنی باید خنک باشد تا با حجم کم، بتواند تشنگی را برطرف کند. نباید آب را به یک نفس و با سرعت نوشید بلکه باید به‌تدریج و در ۳ نفس نوشید.

هرگز پس از غذای شیرین و یا ترش آب سرد ننوشید

وی بیان داشت: نوشیدن آب سرد پس از شیرینی یا ترشی و پس از میوه‌های تر مثل سیب، انگور، انار، هندوانه و خربزه، موجب فساد در معده می‌‌شود.

او  خاطرنشان کرد: باید نوشیدن آب در هنگام ناشتایی، وسط شب و بین خواب، پس از حرکات شدید بدنی و ورزش، بلافاصله پس از نزدیکی جنسی، همراه با غذا یا با فاصله کم از غذا پرهیز کرد چرا که اعضای داخلی بدن به‌ویژه معده و کبد را ضعیف می‌کند و توان عملکردی آنها را کاهش می‌دهد.

شما لقمه غذایتان را چندبار می جویید؟

شما لقمه غذایتان را چندبار می جویید؟

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *