بازدید این صفحه: 710
واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟ -بیماران مبتلا به دیابت,علائم افت قندخون,علت افت قندخون,قندخون چیست,دامنه‌ی مناسب قند خون,دکتر فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی

واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟

واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟

واکنش هیپوگلیسمی هنگامی رخ می دهد که بیماران مبتلا به دیابت دچار افت قندخون می شوند در واقع این نوسانات قندی بیشتر در بیماران دیابتی اتفاق می افتد.

زمانی که قندخون فرد زیر ۷۰ است در واقع فرد دچار افت قندخون شده است و به شدت عرق میکند مخصوصا در ناحیه سر.

علائمی چون سوزش در دست و پا ،برافروختگی،بی قراری،عصبی شدن از دیگر علائم افت قند خون هستند که میتواند به نوبه ی خود برای فرد خطرناک باشند زیرا ممکن است فرد را به کما ببرد.

برای فهم بیشتر دلیل افت قند خون باید بدانید که زمانی فرد به افت قندخون مبتلا می شود که قند به دلیل نبود انسولین قادر نیست به سلول ها وارد شود.در این زمان کبد قندی را که ذخیره کرده آزاد میکند تا در دسترس سلول ها قرار بگیرد.در این هنگام فرد بسیار به جبران آب از دست رفته ی بدن احتیاج دارد.

واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟

واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟

مصرف منظم سه وعده غذایی و میان وعده،‌دریافت میزان کافی از فیبرها ( به صورت خیار و گوجه در صبحانه و سبزی خوردن و سالاد به همراه ناهار و شام) و استفاده از نان سبوس دار عواملی هستند که سبب تثبیت قند خون می گردند به همین دلیل مصرف روزانه این مواد بسیار ضروری می باشند.

 

از مصرف قند و شکر ساده بپرهیزید زیرا دامنه نوسان قند خون را افزایش می دهد و افرادی که قصد ورزش کردن دارند پیش از شروع ورزش حتما قند خون خود را بررسی کند و اگر دچار افت و خیز قند خون هستند بهتر است ورزش نکنند.اضطراب و استرس عاملی است که سبب بالا رفتن قند خون میشود.

دامنه‌ی مناسب قند خون برای فردی که مبتلا به دیابت هستند باید ناشتا بین ۸۰ تا ۱۳۰ و قند خون ۲ ساعت بعد از غذای آن زیر ۱۸۰ باشد و نیز برای افراد معمولی قند خون ناشتا باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ و ۲ ساعت بعد از غذا زیر ۱۴۰ باشد.

 

واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟

واکنش‌ هیپوگلیسمی‌ چیست؟

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *