بازدید این صفحه: 998
مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف ,خاصیت کورکومین موجود در ادویه زردچوبه,درمان احتقان بینی,درمان خرو پف,خروپف ناشی از گرفتگی بینی,خواص عسل در درمان خر و پف

مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف

مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف

خرو پف مشکلی است که سبب ایجاد اختلال در خواب می شود ، شما می توانید با مصرف برخی مواد غذایی به حل این مشکل کمک نماییدخرو پف در زمان خواب مشکل رایج و شایعی است که در تمام سنین و جنسیت ها دیده میشود.

خرو پف هنگامی روی می دهد که عضلات گلو شل شده و گلو تنگ گردد و به این ترتیب دیواره های گلو در زمان تنفس ارتعاش در می آید و صدا تولید می کند.

عوامل بسیاری در ایجاد چنین صدایی از گلو نقش دارند از جمله رژیم غذایی که شما مصرف میکنید می تواند بر ایجاد چنین صداهایی تاثیرگذار باشد زیرا غذا های چرب سبب تورم و بزرگ شدن بافت گلو و سینوس‌ها می شود  و خروپف را بیشتر میکند.

عسل

شاید بتوان گفت عسل بر هر درد بی درمان دواست.

نوشیدن عسل همراه با چای پیش از خوابیدن سبب کاهش خرو پف می شود. زیرا عسل دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است .

بر این اساس عسل می تواند با انواع عفونت ها مقابله کند و غشای ملتهب را درمان کند.

مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف

مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف

پیاز

شاید تصور کنید که ا خوردن پیاز بد بو شدن دهان هم به مشکل خرو پف شما افزوده می شود اما باید بدانید یکی از ساده ترین روش های مقابله با خرو پف خوردن پیاز است.

پیاز خاصیت ضد التهابی دارد و مانع گرفتگی بینی میشود.همینطور پیاز سبب می شود هوای بیشتری بین حلق و بینی در جریان باشد.

چای

چای یکی از موادی است که به کاهش خرو پف کمک می کند بخار حاصل از چای سبب میشود تا حد زیادی راه بینی برای تنفس باز باشد.شما می توانید برای رفع مشکل خرو پف خود چای با نعناع در برنامه غذایی خود جای دهید.نعناع به دلیل داشتن خاصیت طبیعی ضد احتقان توصیه می شود.

زرد چوبه

ادویه زردچوبه دارای ماده ای فعال به نام کورکومین است که  خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.زرد چوبه با محدود شدن راههای تنفسی مقابله میکند و سبب خواب راحت شما می شود.

مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف

مواد غذایی مفید برای درمان خر و پف

منبع : ایران مطلب

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *