بازدید این صفحه: 993
هیپرتانسیون مزمن چیست؟ ,chronic hypertention, هیپرتانسیون درحاملگی,علت ابتلا به هیپرتانسیون درحاملگی,درمان زنان مبتلا به هیپرتانسیون,بیماری هیپرتانسیون مزمن

هیپرتانسیون مزمن چیست؟

هیپرتانسیون مزمن چیست؟

( chronic hypertention)

به هیپرتانسیونی که قبل از حاملگی وجود داشته و یا قبل از هفته ۲۰ حاملگی بروز کرده است. هیپرتانسیون مزمن گفته می شود. همچنین به مواردی از هیپرتانسیون که برای اولین بار در حاملگی تشخیص داده شده و تا ۴۲ روز پس از زایمان نیز باقی مانده باشد هیپرتانسیون مزمن گفته می شود. همانند سایر افراد علت این نوع هیپرتانسیون اکثراً ناشناخته (۹۰% تا ۹۵% از نوع Essential) می باشد.

هیپرتانسیون مزمن بطور مشخص در زنان میانسال و مولتی پار با سابقه هیپرتانسیون در حاملگی های قبلی بروز کرده و تغییرات آرتریواسکلروتیک در معاینه ته چشم و نشانه های هیپرتروفی بطن چپ در ECG یا C-X Ray دیده می شوند. این گروه از بیماران در معرض خطر پره اکلامپسی (۲۵%) دکولمان جفت، مرگ داخل رحمی جنین و هیپرتانسیون بدخیم می باشند.

هیپرتانسیون مزمن چیست؟

هیپرتانسیون مزمن چیست؟

درمان انتخابی در این گروه از بیماران متیل دوپا است اما می توان در صورت لزوم از هیدرالازین ، کلسیم بلوکرها یا آلفا و بتا بلوکرها استفاده نمود (بهتر است از مصرف مهار کننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین و دیورتیک ها خودداری نمود).

همچنین این بیماران کاندیدهای مناسبی برای تجویز پروفیلاکتیک آسپرین (جهت کاهش خطر بروز پره اکلامپسی) هستند. ( از هفته ۱۲ حاملگی به بعد آسپرین ۶۰ میلی گرم در روز).

اضافه شدن پره اکلامپسی بر روی هیپرتانسیون مزمن

Preeclompsia superimposed on Chronic Hypertension

همچنانکه از نام آن پیداست به بروز نشانه های پره اکلامپسی در بیماری که دچار هیپرتانسیون مزمن است گفته می شود. خطر بروز پره اکلامپسی-اکلامپسی در زنان مبتلا به هیپرتانسیون مزمن حدود ۲۵% می باشد. میزان مرگ و میر و عوارض در مادر و جنین در این گروه از بیماران چندین برابر حالتی است که فقط یکی از اختلالات فوق وجود داشته باشد.

هیپرتانسیون مزمن چیست؟

هیپرتانسیون مزمن چیست؟

منبع : های بی بی(سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *