بازدید این صفحه: 2192
درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی ,علت ابتلا به کبد چرب,درمان بیماری کبد چرب,داروی بیماری کبد چربX پیشگیری از ابتلا به کبد چرب,فرایند اتوفاژی,قند ترهالوز

درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی

درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی

 

بر اساس مطالعاتی که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام گرفته است مشخص شد قند طبیعی مانع از آسیب رساندن قند فروکتوز به کبد می گردد.

نتایج این بررسی حاکی از آن است که استفاده از قند طبیعی ترهالوز در موش‌هایی که از رژیم غذایی حاوی فروکتوز استفاده می‌کنند مانع از ابتلا به بیماری کبد چرب می گردد.

در این پژوهش مشخص شد در حالت کلی استفاده از مواد غذایی با قند بالا سبب بروز بیماری کبد چرب می شود.اما در این پژوهش مشخص شد در صورتی که موش‌ها در کنار رژیم غذایی دارای فروکتوز از آب نوشیدنی حاوی قند ترهالوز استفاده کنند احتمال مبتلا شدن  آنها به کبد چرب کاملا از بین می‌رود.

همینطور در این بررسی نشان داده شد موش‌هایی که قند ترهالوز خورده  بودند در پایان دوره مطالعه، وزن کمتری به دست آورده و سطح کلسترول، اسیدهای چرب و تری گلیسیریدِ بدن آن‌ها نسبت به موش‌های تحت کنترل پایین تر بوده است. مطالعات حاکی از آن است که قند ترهالوز سلول‌ها را وادار می‌کند که مولکول‌های بیماری را نابود سازند.

درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی

درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی

از انباشت چربی‌هایی به نام تری گلیسیرید در سلول‌های کبد بیماری کبد چرب  ایجاد می‌شود و این بیماری در مصرف کنندگان مواد الکلی و بیماران دیابتی و  یا افراد دارای اضافه وزن  بیشتر مشاهده می‌شود.

ترهالوز قند طبیعی می باشد که از دو مولکول گلوکز تشکیل می‌ گردد و در بعضی گیاهان، ‌حشرات، باکتری‌ها و قارچ‌ها وجود دارد. در این پژوهش مشخص شد  ترهالوز به دو روش مانع از ابتلا به  بیماری کبد چرب در موش‌های آزمایشگاهی می‌ گردد.

اول اینکه این قند از ورود گلوکز به سلول‌های کبد پیشگیری می نماید ؛ زیرا گلوکز در حالتی  که فورا برای انرژی استفاده نگردد به چربی ذخیره شده در کبد تبدیل می‌شود .

روش دوم نیز که بسیار اهمیت دارد  این است که ترهالوز، سیگنال‌هایی به سلول‌های کبد می‌فرستد تا تحت فرآیندی به نام  اتوفاژی قرارگیرند به این معنا که سلول‌های خود را تجزیه کرده و چربی اضافی را نابود میکند.

درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی

درمان کبد چرب با خوردن قند طبیعی

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *