بازدید این صفحه: 701
چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟ ,درمان رگ به رگ شدن پا در هنگام ورزش,علت درد در عضلات گردن,درمان درد در عضلات گردن,درمان درد عضلانی ناشی از ورزش

چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟

چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟

بارها در تمامی رسانه ها شنیده و خوانده ایم که ورزش سبب افزایش قوای جسمی و نشاط در انسان میشود.ممکن است همه ی افراد به این موضوع آگاه باشند که پس از پایان ورزش احساس خستگی به جای احساس نشاط به سراغ ما می آید.اما آیا ورزش نیابد سبب نشاط ما شود پس چرا بعد از ورزش کردن دچار خستگی و بعضا در برخی از ورزش ها دچار درد در عضلات می شویم .

درد و خستگی عضلانی پس از ورزش کردن صرف نظر از سطح تناسب اندام، هر فردی را امکان دارد تحت تأثیر قرار بدهد. این نوع سفتی و درد عضلات کاملا طبیعی بوده و دوام چندانی ندارد و به زودی با کمی استراحت بر طرف می شود.

درد عضلات بعد از فعالیت بدنی هنگامی روی می دهد که شما اقدام به یک فعالیت جدید ورزشی می‌ نمایید یعنی در واقع  نوع ورزش خود را تغییر می‌دهید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی و ورزشی خود را زیاد می‌کنید. باید بدانید  که این درد به تدریج با گسترش دامنه حرکات ورزشی کم میشود.

چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟

چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟

این درد های عضلانی معمولاً ۳ تا ۵ روز به طول می انجامد . درد می‌تواند از طیف خفیف تا متوسط و شدید متغیر باشد. درد عضلانی اصولا یکی دو روز بعد از ورزش روی  می‌دهد. البته این نوع درد نباید با آسیب‌های احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیب‌های دیگر اشتباه بشود.

هیچ درمان صد در صد موثری برای کم شدن درد عضلانی ناشی از ورزش وجود ندارد ولی  با این حال استفاده از کیسه‌های یخ، ماساژ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین، همراه با  استراحت می‌تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. اگر درد ناتوان کننده باشد، یا تورم سنگین ایجاد شده باشد، حتما باید توسط پزشک معایه شوید.

چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟

چرا بعد از ورزش احساس خستگی می کنیم؟

منبع : سلامانه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *