بازدید این صفحه: 1054
شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است ,علت ابتلا به بیماری اوتیسم,درمان بیماران اوتیسم,علائم بیماران مبتلا به اوتیسم,کار درمانی با بیماران مبتلا به اوتیسم

شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است

شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است

 

به علت عدم مراجعه ی خانواده ها به مراکز و عدم همکاری آنها آمار دقیق و مشخصی از مبتلایان به اوتیسم حتی در سطح استان ها وجود ندارد و خدمات لازم در اختیار چنین بیمارانی قرار نمی گیرد. بر این اساس لازم است فرهنگ سازی درست و مشخصی در جامعه ایجاد شود ،که این فرهنگ سازی مستلزم بالابردن سطح آگاهی افراد نسبت به این بیماری می باشد.

با آنکه بیماری اوتیسم می تواند علل و عوامل متعدد و متفاوتی داشته باشد اما هنوز علت دقیق و مشخصی برای آن وجود ندارد و بیشتر عوامل ژنتیکی را عامل بروز بیماری اوتیسم میدانند.

بررسی های انجام گرفته حاکی از ان هستند که این بیماری بیشتر در پسران شایع است تا دختران ، برای این موضوع هم تا به حال دلیل روشنی پیدا نشده است.

علائم بیماری اوتیسم عبارت اند از : 

 عدم ارتباط صحیح، ناتوانی در گفتن اسم و برقراری ارتباط چشمی، اجتناب از نوازش شدن و بغل شدن، مشکلات گفتاری، رفتارهای تکراری، علایق و بازی‌های تکراری

شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است

شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است

درمان قطعی و مشخصی برای چنین بیمارانی در حال حاضر کشف نشده است اما فرایند های درمانی چون آموزش، توانبخشی، کار درمانی، مداخلات روانشناختی، بازی درمانی و موسیقی درمانی می توانند تاثیر گذار باشند.

افراد مبتلا  به اوتیسم در پروسه درمانی خود احتیاج به کار درمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی و سایر درمان‌ها دارند که این فرآیندهای درمانی بسیار هزینه‌بر می باشد ، اما در حال حاضر هیچ اقدام رسمی برای تحت پوشش قرار دادن بیماراناوتیسم صورت نگرفته است.

۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران مبتلا به اوتیسم عقب مانده ذهنی در درجات مختلف می باشند ، ۲۰ تا ۳۰ درصدشان دارای هوش طبیعی یا حتی بیشتر بوده و پنج درصد این بیماران دارای هوش و توانایی خاص در یک زمینه می باشند . تعداد زیادی از این کودکان در مدارس کودکان استثنایی کم توان ذهنی و تعداد کمی در مدارس عادیمشغول به تحصیل هستند .

شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است

شیوع اوتیسم در بین پسران بیشتر است

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *