بازدید این صفحه: 1318
به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟ ,علت سفت شدن تاندون ها,علت خشکی کف پا,علت ابتلا به آرتریت,آرتریت چیست,درمان آرتریت,آرتریت زانو,درمان خشکی کف پا

به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟

به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟

با افزایش سن به مرور زمان در کف پا همانند دیگر قسمت های بدن، تغییرات نامحسوس یا اندک دیده می شود؛ولی به باور پژوهشگران ، درد وناراحتی کف پا بخشی از روند پیر شدن نمی باشد و کار های زیادی می توان انجام داد تا درد تسکین پیدا کند و مانع از بدتر شدن مشکلات گردد.

روی استخوان راه رفتن

به طور طبیعی و ذاتی در کف پای هر انسان محافظ های کلاژن “که پروتئینی فراوان در بدن است محسوب می گردد “و الاستین ، یکی از پروتئین های ساختاری که در بافت همبند وجود دارد و دارای خاصیت الاستیک می باشد، وجود دارد که مملو از بافت چربی می باشد .

با افزایش سن تولید کلاژن کم میشود  و این چربی ها رفته رفته نازک میگردند. بدون این محافظ در زمان اول صبح پا ها هیچ مشکلی ندارند اما با به انتها رسیدن روز دچار درد زیادی می گردند ،چون در واقع روی استخوان راه می روید. راه  درمان این درد ها استفاده کردن از کفش با پاشنه های مناسب می باشد.

ابتلا به  آرتریت

در کف پا بیش از سی مفصل وجود دارد که با افزایش سن دچار فرسودگی می گردد ، معمولا آرتریت در شست پا در قسمت بالا خود را نشان می دهد.افزون بر درد در اول صبح احساس سفت شدن کف پا نیز می کنید که با تحرک بهترمی شود اما هنگام شب برمی گردد. استفاده از کفی، ورزش و کم کردن وزن می تواند مفید باشد .

در صورت احساس درد در هر کدام از مفصل ها به پزشک مراجعه کنید. همینطور درمان آرتریت زانو و لگن با ورزش کردن یا مصرف دارو می تواند سبب کم شدن درد شود.

به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟

به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟

کج شدن انگشتان به طرف کف پا

پوشیدن طولانی مدت  کفش های پاشنه بلند، خطر خم شدن دائمی انگشتان پا به سمت داخل را افزایش می دهد . این حالت که تحت عنوان یک ناراحتی آغاز می شود به مرور زمان به درد شدیدتری تبدیل می  گردد. با ساییده شدن انگشتان کج به کنار کفش، پا ها پینه می بندد و دچار میخچه می شود. 

تاندون های پا سفت می شود

 

با افزایش سن میزان آب در تاندون ها کم میشود و قوزک پا سفت می شود. این امر خطر پارگی تاندون ها را افزایش میدهد .

 

خشکی پوست کف پا

 

کلاژن افزون  بر محافظت از کف پا، پوست را تر می کند. کاهش کلاژن در پا ها و انگشتان سبب خشکی و ترک می شود. ابتدا برای مقابله مصرف آب را افزایش دهید و از کرم استفاده کنید.بهتر است روزی دوبار مصرف شود.

به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟

به چه علت به مرور زمان کف پا تغییر میکند؟

سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *