بازدید این صفحه: 2205
علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن ,علت درد در مقعد, درمان میگرن مقعدی,درد در دنبالچه,درمان درد در دنبالچه,علت درد در دنبالچه,درمان میگرن مقعدی

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

تعریف میگرن مقعدی

یکی از مشکلا ت مزمن و مقاوم به درمان که کمتر کسی به آن توجه میکند دردهای مقعدی است و این بیماری به علت دلایل نزدیک به میگرن ، میگرن مقعدی نامیده میشود

زیرا چنین دردی دائمی نیست و برخلاف بیماریهای کلاسیک انتهای روده و مقعد هیچگونه سابقه ای از تصادفات، آسیب و یا اثری از هموروئید، عفونت، جراحت، فیستو ل و تغییرات سا ختاری دربافت و یا اطراف آن نشا ن نمی دهد. در این مورد بیمار از درد غیر عضوی آزاردهنده در ۱۸۰ درجه در یک طر ف مقعد شکایت می کند .

این درد در فواصل مختلفی حس میشود و مجدداً بعد از چند ساعت یا چند روز بدون آنکه هیچگونه تغییرات یا ا ثری از آن باقی بماند تسکین می یابد. این دردهای حمله ای مقعد اکثراً در خانمها شایع است و همانند میگرن شکمی به هیچ درمان موضعی و یا سیستمیک پاسخ نمی‌دهد.

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

اگر از بد اقبالی بیمار در معاینات تصادفا تغییراتی مثل هموروئید و یا زخمی دیده شود و تحت عمل جراحی قرار بگیرد، حتی اگرعارضه تشدید نشود اثر مثبتی هم روی دردهای تکراری ندارد. این نوع دردها مانند سردرد میگرنی فقط با جلوگیری از عوامل محرک و به شیوه نورال تراپی خوب پاسخ می دهند.

باید توجه داشته باشید امکان دارد دردهای همجوار مقعد با میگرن مقعدی اشتباه گرفته شوند مانند درد در دنبالچه که بعد از زمین خوردن یا از روی صندلی افتادن و یا سر خوردن روی یخ بروز می کند که آسیب تاندونی یا استخوانی اتفاق افتاده است.

درد در ناحیه ی دنبالچه همیشگی نیست اما با تحریکات اعضاء مجاور اعم از مثانه ، روده و اعضای تناسلی، بی مقدمه آزار دهنده ای بروز می کند و هر گونه عمل جراحی میتواند اثر تشدید کننده ای بر آن داشته باشد و کاملآ جدا از درد های مذکور مقعد می باشد .

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *