بازدید این صفحه: 531
وجود خون در مدفوع نشانه چیست

علل وجود خون در مدفوع چیست

علل وجود خون در مدفوع چیست

 

 

به گفته رئیس انجمن کولوپروکتولوژی:در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای تبلیغ شده که از طریق لیزر می‌توان به طور کامل هموروئید را درمان کرد در حالی که اغراق زیادی در این مورد صورت گرفته است
رشته کولوپروکتولوژی در حوزه بیماری‌های روده بزرگ و سرطان‌های متفاوت این دستگاه از بدن بوده و بیماری‌های التهابی روده، هموروئید و فیستول را در بر می گیرد .
هموروئید بیماری نیست بلکه عضوی از بدن است و همه کسانی که آن را دارند ولی مشکلاتی همچون یبوست و مصرف بعضی از غذاها منجر به التهابی و پاتولوژیک شدن آن می‌شود .
این مساله بیرون‌زدگی هموروئید و خونریزی آن را به همراه داشته که درمان آن اکثرا از راه جراحی صورت می‌‌گیرد البته تشخیص درست این بیماری بسیار مهم است زیرا که ممکن بوده در زمینه بیماری‌های دیگر همچون افتادگی روده باشد که این مساله نیز جراحی خاص خود را شامل می شود .
سرطان روده در قسمت تحتانی نشانه هایی شبیه هموروئید دارد و گاهی با هم اشتباه تشخیص داده می‌شود, لذا تشخیص دقیق و به موقع بیماری‌های روده بزرگ بسیار حائز اهمیت است. همچنین جراحی هموروئید همچون قدیم بریدن هموروئید نیست .
درمان با لیزر چندان با روش‌های استاندارد مطابقت ندارد و بیش از حد در این زمینه تبلیغ می‌شود چرا که درمان از راه لیزر خیلی پر فایده در درمان واقع نمی‌شود و در موارد بسیاری در شرایط غیر استاندارد و در مطب‌ها بدون بیهوشی صورت می گیرد .
انجام درمان هموروئید از طریق لیزر در مطب عوارض غیر قابل جبرانی برای بیمار به همراه دارد لذا مردم نباید به هر طریقی در این زمینه اعتماد کنند .
هر نشانه ای همچون مشاهده خون در مدفوع باید جدی گرفته شود و فرد به متخصص مراجعه کند به دلیل این که تشخیص زودرس در بیماری‌های مرتبط با روده بسیار اهمیت دارد .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *