بازدید این صفحه: 1041
علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن ,فواید کمپرس کیسه یخ برای کاهش درد خار پاشنه,علت ابتلا به خار پاشنه,درمان خار پاشنه,علل ابتلا به خار پاشنه

علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن

علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن

خار پاشنه به زائده استخوانی در پاشنه پا گفته میشود که بسیار دردناک است و سبب دشواری در راه رفتن میشود .
دلایل  ابتلا به خار پاشنه هنوز مشخص نشده ولی وارد آمدن آسیب به پاشنه پا که سبب التهاب، رسوب کلسیم و استخوانی شدن رباط کف پا شود را می‌توان از دلایل ابتلا به این مشکل دانست. البته نباید از چاقی و ایستادن‌های طولانی مدت که سبب فشار بر روی پاشنه پا می‌ گردد نیز غافل شوید .

پیشگیری از ابتلا به خار پاشنه

یک کفی مناسب در کفش خود قرار دهید به منظور کاهش فشار وارده بر پاشنه پا

خودداری از ایستادن های طولانی مدت

علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن

علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن

کاهش درد خار پاشنه

برای کاهش درد خار پاشنه، روزی ۳ تا ۴ بار محل درد را کمپرس کیسه یخ بگذارید  و هر بار باید این کار را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید.

شب ها پیش از خواب و یا صبح پیش از بیرون آمدن از رختخواب، پاهایتان را ۱۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس خشک کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه به طور ملایم به پاشنه پا ضربه بزنید.
برای کاهش درد ماساژ پاشنه پا در آب ولرم نیز می‌تواند موثر باشد

از وسیله مناسب حفظ قوس کف پا یا قالب مناسب کف پایتان استفاده کنید

از یک وسیله برای حفظ قوس کف پا یا قالب مناسبکف پا برای کاهش درد استفاده کنید

خار پاشنه رژیم غذایی خاصی ندارد فقط اگر اضافه وزن دارید و جزو افراد چاق هستید ، باید وزن خود را کم کنید، مصرف چربی‌ها را به حداقل برسانید، سبزی‌ها و میوه‌های تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید، نان‌های سبوس دار استفاده نمایید ، از مصرف نوشابه‌های گازدار، شیرینی و مواد نشاسته‌ای خودداری کنید، بیشتر ویتامین ث مصرف نمایید .

علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن

علت ابتلا به خار پاشنه و راه پیشگیری از آن

منبع : سلامانه

فروش طرح گلدوزی
  1. س خ

    من ۲ سال درگیر خار پاشنه بودم و از درد کف پا رنج میبردم. تا اینکه با کفش خارپاشنه “پای آرا” آشنا شدم قیمتش هم خیلی مناسب بود. هرچند قیافه خوبی نداشت اما بسیار در کاهش درد موثر بود. در همون ماه اول نزدیک ۸۰ درصد درد از بین رفت البته در خانه هم صندل طبی میپوشیدم (دکتر شول) که کفی نرمی داشت بخصوص در قسمت پاشنه. بعد از یکسال خیلی بهتر شدم اما درد بطور کامل برطرف نشده بود بخصوص بعد از خواب و استراحت. بطور اتفاقی از گردو استفاده کردم روزی ۲-۳ عدد گردو میخوردم. ظرف ۱۰ روز بطور معجزه آسایی درد کف پای من برطرف شد و الان چندروزی میشه که کفشهای مخصوص رو کنار گذاشتم و دیگه درد ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *