بازدید این صفحه: 1518
چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله ,نحوه شکافت عضله هنگام برخورد گلوله,درمان زخم ناشی از برخورد گلوله,پانسمان زخم گلوله,مراقبت از زخم ناشی از برخورد گلوله

چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله

چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله

زخم ها و جراحاتی که در اثر برخورد گلوله با بدن برجای می مانند بسیار دردناک تر و خطرناک تر از چیزی است که در فیلم های سینمایی به چشم می خورد تصور ما بر گرفته از فیلم های سینمایی این است هنگامی که یک پلیس و یا مجرم  بر اثر اصابت گلوله به زمین می افتد پس از چند لحظه یا جان خود را از دست میدهد و یا دوباره به کار خود ادامه میدهد تا بی حال و بیهوش شود.
باید بدانید که در بسیاری از مواقع افراد دچار بیهوشی نمیشوند اما به دلیل ضعف و درد بسیار شدید و غیرقابل  تحمل بی حالی را تجربه میکنند و توانایی صحبت کردن را ندارند.اما بسیاری دیگر در زمان اصابت گلوله بیهوش هم میشوند.

شاید جای سوال باشد که هنگام اصابت گلوله به بدن چه اتفاقی در بدن رخ می دهد ؟

همانطور که میدانید بافت گوشت انسان و خوک شباهت هایی با یکدیگر دارند بر این اساس برای درک بهتر موضوع اصابت گلوله در آزمایشگاه بر روی پای یک خوک که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود تحقیق انجام گرفت. در زمان برخورد گلوله با پای خوک یک زخم و حفره عمیق و بزرگ به جا مانده بود.
چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله

چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله

زخم ناشی از برخورد گلوله می تواند انواع صدمه های داخلی را به فرد وارد کند زیرا گلوله از شتاب بسیار بالایی برخوردار است.هنگام اصابت گلوله به بدن برخی از ماهیچه ها و بافت های بدن به صورت ناگهانی دچار انقباض و یا  انبساط میشود .
زخم ناشی از برخورد گلوله عمیق تر و خطرناک تر از دیگر زخم هایی است که میتواند به بافت های بدن آسیب برساند ، زیرا گلوله امکان دارد صدمات جبران ناپذیری را برای فرد به ارمغان آورد .
شاید تصور کنید که جلیقه های ضد گلوله می تواند تمامی خطرات ناشی از برخورد گلوله را مانع شود اما باید بدانید گلوله های قوی تری و جود دارند که میتوانند از بافت جلبقه های ضدگلوله هم عبور کنند و سبب آسیب به بافت بدن شود . بر این اساس استفاده از جلیقه های ضد گلوله نیز راه قطعی برای برای جلوگیری از صدمات وارده از اصابت گلوله نیست .
چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله

چگونگی شکافت عضله هنگام اصابت گلوله

منبع : باشگاه خبرنگاران
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *