بازدید این صفحه: 1062
علت و درمان حساسیت چشم به نور ,علائم اتو فوبیا,جلوگیری و کنترل حساسیت به نور,لیزیک,لازک,عدسی‌های فتوکرومیک,جلوگیری از برخورد پرتوهای مضر فرابنفش با چشم

علت و درمان حساسیت چشم به نور

علت و درمان حساسیت چشم به نور

 

حساسیت چشم به نور یا به بیانی علمی تر، ” اتوفوبیا” یکی از شایع‌ترین و رایج ترین شکایتهای چشمی می باشد که باید به آن توجه کرد و عدم توجه به درمان این عارضه باعث تشدید آن می‌ گردد.

 

علائم اتو فوبیا عبارت اند از :

تنگ کردن شکاف پلکی یا بروز اشک، سوزش یا خارش در برابر نور و سر درد و…..

حتما در جلوگیری و کنترل حساسیت به نور، باید به بررسی عوامل سبب ساز آن توجه نمود ، که در صورت نورگریزی ناشی از عفونتها التهابات چشمی و یا خشکی چشم با درمان این ناهنجاری‌ها، حساسیت‌ به نور نیز بر طرف می‌ شود، درصورت نورگریزی به موجب مصرف برخی داروها با قطع مصرف‌،‌ این عارضه درمان میشود .

حساسیت به نور همینطور یکی از پیامدهای استفاده نادرست از لنزهای تماسی و یا ماندن طولانی در برابر نور خورشید می‌باشد،‌کسانی که عملهای جراحی  چشم مثل : لیزیک ،‌لازک انجام داده اند ،دچار این حساسیت می‌گردند که باید در روزهای اولیه جراحی تحت مراقبت قرار بگیرند.

علت و درمان حساسیت چشم به نور

علت و درمان حساسیت چشم به نور

استفاده از فیلترهای نوری با رنگهای مختلف مخصوصا رنگ صورتی همراه با تصحیح اپتیکی عیوب انکساری از تدابیر مراقبتی در برابر نور خورشید محسوب میشود ،‌استفاده از کلاه های لبه‌دار،‌عینک های آفتابی استاندارد و یا عدسی‌های فتوکرومیک که عبور پرتوهای مضر فرابنفش را سد میکند هم در کم کردن حساسیت به نور موثراست .

آستانه حساسیت به نور در افراد گوناگون و در فصول مختلف نیز متغیر و مختلف می‌باشد که ملاحظات مخصوصی را در برخورد با پدیده‌ نورگیری دارد ، برای مثال در مواردی که میزان حساسیت به نور شدید‌تر باشد از عدسی‌های تماسی ویژه‌ای که از خاصیت کنترل و تعدیل میزان نور برخوردارند باید استفاده گردد و یا استفاده از عینک‌های آفتابی برای برطرف کردن حالت خیرگی که ناشی از انعکاس نور از سطوح مختلف است توصیه می‌ گردد .

 

علت و درمان حساسیت چشم به نور

علت و درمان حساسیت چشم به نور

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *