بازدید این صفحه: 1453
درمان کجی زانو به روش استئوتومی ,اصلاح کجی های استخوان,علت ابتلا به پا پرانتزی,زانو درد,علت درد در زانو,درمان زانو درد,عمل جراحی استئوتومی,استئوتومی چیست

درمان کجی زانو به روش استئوتومی

درمان کجی زانو به روش استئوتومی

به باور متخصصان استئوتومی بهترین شیوه برای اصلاح کجی های استخوان می باشد، این جراحی فقط برای کسانی که دچار اختلال در حرکت، درد و یا مشکل شده اند، انجام میگردد.

روش های برطرف کننده کجی های زانو متنوع می باشد ، کسانی که به دلایل مختلف دچار کجی زانو شده اند عوارضی چون ابتلا به پا پرانتزی و یا بد شکلی زانو بعد از گچ گرفتگی را پیش رو دارند این افراد می توانند نسبت به درمان کجی های زانو اقدام نمایند .

همانطور که گفته شد استئوتومی یکی از شیوه های درمان کجی زانو می باشد؛ در واقع استئوتومی به روشی می گویند که طی آن استخوانی که دچار انحراف و یا کجی شده است بریده می شود و مجدد و در شرایط مناسب تر روی استخوان ثابت می گردد.
انجام جراحی استئوتومی هیچ محدودیت سنی ندارد ولی تنها برای کسانی صورت می گیرد که کجی زانو سبب اختلال در حرکت، درد و یا ایجاد مشکل در فرد شده باشد.

درمان کجی زانو به روش استئوتومی

درمان کجی زانو به روش استئوتومی

 به افراد توصیه می گردد با تقویت استخوان و مراقبت، مانع شکستگی استخوان شوند ولی اگر استخوان دچار شکستگی شد و متخصص برای درمان آن گچ گرفتگی را تجویز نمود  بیمار باید ملاحظات و اصولی را رعایت کند.

 بیماران باید توجه داشته باشند به مدت ۲ هفته پس از باز شدن گچ امکان دارد افراد اختلالاتی در شکل استخوان حس کنند که این مقدار طبیعی می باشد ولی  اگر بعد از این مدت استخوان به حالت اولیه خود  بازنگشت بیماران باید  به متخصص مراجعه نماید .

بیماران باید به خاطر داشته باشند استخوانی که از گچ باز شده باید پس از ۳ ماه به حالت اولیه بازگردد زیرا در غیر این صورت استخوان به همان شکل به هم متصل می گردد و سبب بدشکلی استخوان می گردد.

درمان کجی زانو به روش استئوتومی

درمان کجی زانو به روش استئوتومی

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *