بازدید این صفحه: 988
هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست ,درد در ناحیه ی بالای ناف,علائم ابتلا به بیماری های قلبی,علت ابتلا به بیماری قلبی,آمبولی ریه چیست,دکتر سعید علیپور

هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست

هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست

همه باید توجه داشته باشیم که هر دردی در قفسه ی سینه را به قلب مرتبط نسازیم زیرا در اکثر موارد چنین درد هایی ناشی از بیماری قلب نخواهد بود .

با اینکه گاهی این درد ها منشآ قلبی ندارند اما متخصصان تاکید دارند که اگر محل دردتان درست وسط سینه و روی جناغ سینه می باشد یا در شانه، فک پایین، گردن و پشت سینه انتشار پیدا می کندد احتمالا درد قلبی است و اگر همراه با سوزش گلو باشد و روی زبانتان، تلخی نیز احساس میکنید باید به دردهای گوارشی مشکوک شوید .

درد با منشأ قلبی علاوه‌ بر قفسه سینه ممکن است در چانه، گردن، بازوها به‌ویژه بازوی چپ، پشت و بالای ناف حس شود و به همین علت اغلب با دردهای معده اشتباه گرفته میشود و موجب تأخیر درآغاز درمان می‌ گردد.

دردهای قلبی اصولا با فعالیت، شروع یا تشدید می‌شود و با استراحت و زیرزبانی تسکین می‌یابد. احساس تهوع یا تعریق سرد همراه درد سینه یا معده، احتمال منشأ قلبی آن را تقویت می‌ نماید .

مدت زمانی که دردهای قلبی به طول می انجامند چقدر است ؟

اصولا درد قلبی حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در حالی که دردهای طولانی‌تر از نیم‌ ساعت با وجود استراحت کردن، یا علل غیر‌قلبی دارند یا اگر قلبی باشند مطرح‌کننده سکته قلبی می باشند که در این صورت اغلب با علائمی نظیر تعریق سرد همراه خواهد بود.

هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست

هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست

دردهای گذرا و ثانیه‌ای تیرکشنده  اصولا اهمیت بالینی ندارند. دردهایی که با تنفس یا تغییر وضع بدن و با دست زدن تشدید می‌شوند معمولا علل خارج قلبی دارند. توجه داشته باشید التهاب پرده دور قلب و نیز آمبولی ریه که هر دو نیز می‌توانند خطرناک باشند با تنفس و خوابیدن شدت می‌یابند.که عواملی چون آلودگی هوا ،استشمام مواد شیمیایی و استعمال دخانیات از عوامل ابتلا به اینگونه دردها می باشد .

علت ابتلا به تپش قلب

باید بدانید تپش قلب در اکثر بیماران به‌ خصوص جوانان، منشأ غیرقلبی نظیر کم‌خونی، چاقی، بی‌تحرکی، پرکاری تیروئید، تب، ترس و هیجانات روحی و… دارد؛ اما اگر همراه با درد سینه یا تنگی نفس، افت فشار، کاهش سطح هشیاری و تاری دید باشد مستلزم آن است که تحت بررسی‌های قلبی نیز قرار بگیرد.

هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست

هر دردی در قفسه سینه به قلب مرتبط نیست

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *