بازدید این صفحه: 804
دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی ,گرگرفتگی در دوران بارداری,عوارض یائسگی در زنان,رفع عوارض یائسگی در زنان,درمان ناباروری خانمها,رژیم غذایی بانوان

دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی

دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی

 

دانه سویا حاوی ترکیبات استروژن می باشد . در واقع سویا ترکیبات مشابه هورمون استروژن در بدن خانم ها را دارا می باشد و استروژنی که از طریق سویا به بدن میرسد به مقدار قابل توجهی نمی باشد اما اگر بیش از حد سویا در برنامه ی غذایی خانم ها باشد که معمولا این اتفاق به ندرت پیش می آید سبب بی نظمی های هورمونی در بدن آنها خواهد شد.

بیشتر خانم هایی که نابارور هستند مشکل کمبود استروژن را ندارند برعکس افرادی که تخمدان پلی کیستیک وهورمون استروژن بدنشان به مقدار زیاد است دچاراختلال هورمونی و ایجاد عدم تخمک گذاری می گردند.

رژیم های غذایی غنی از سویا در دوران یائسگی سبب کنترل میزان هورمون های بدن می گردد و گرگرفتگی را در این دوران رفع میکند .

 با وجود ادعا برخی شرکت های دارویی که تعدادی دارو های خارجی را برای درمان عوارض یائسگی نظیر پوکی استخوان، اختلالات روحی روانی همچون افسردگی ، بی خوابی، تعریق شبانه و گرگرفتگی با ماده ی اصلی سویا وارد می کنند، اما در عمل وقتی این دارو ها به بیماران داده می شود شکایت های متعدی در خصوص عدم کارایی آن ها بیان میگردد .

دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی

دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی

سویا را نمی توان به عنوان یک منبع غنی از استروژن درنظر گرفت و مصرف آن نمی تواند راه حلی برای درمان ناباروری خانمها  باشد.

سویا احتمالاً حاصل اهلی‌سازی گیاهی وحشی در شرق آسیا می باشد. روغن استخراج شده از دانه‌های سویا یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین انواع روغنها است. این روغن حاوی اسید لینولئیک بسیار بالایی می باشد و بر این اساس از آن نمی‌توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده نمود . میزان پروتئین دانه سویا بسیار بیشتر از سایر دانه‌های روغنی می باشد .

دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی

دانه سویا راهی برای گذر از بحران یائسگی

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *