بازدید این صفحه: 796
ساخت واکسن مالاریا ,راه تهیه ی واکسن مالاریا,گلبول های قرمز,علت ابتلا به مالاریا,درمان بیماری مالاریا,واکسن درمان کننده ی مالاریا,علائم مالاریا,انگل مالاریا

ساخت واکسن مالاریا

ساخت واکسن مالاریا

تب بالای ۴۰ درجه سانتی گراد از علائم مالاریاست . مالاریا در هر سال،حدود سه میلیون قربانی می گیرد. در سال های اخیر انگل مالاریا نسبت به داروهای متعارفی که از آنها برای درمان مالاریا استفاده می شوند ،روند مقاوم شدن را پیش گرفته است .

بنابر این انتشار جهانی مالاریا و مقاوم شدن انگل آن ،دانشمندان را نگران ساخته است .از این رو آنان به فکرتهیه ی واکسنی علیه بیماری مالاریا هستند .

واکسن مالاریا

برای آنکه واکسن بر علیه انگل کار کند ، باید بتواند دستگاه ایمنی بدن را برای شناسایی و حمله به مولکول های سطحی انگل کار کند،باید بتواند دستگاه ایمنی بدن را برای شناسایی و حمله به مولکول های سطحی انگل،تحریک کند.

اما پلاسمودیوم مراحل مختلفی را در بدن انسان طی می کند و بر اثر تحریک واکسن،فقط به یکی از این مراحل حمله کند .اگر فقط چند انگل زنده بمانند،تعداد زیادی انگل جدید تولید خواهد شد .

مشکل دوم این است که پلاسمودیوم بیشتر عمر خود را درون سلول های جگر و گلبول های قرمز طی می کنند و بنابراین دستگاه ایمنی قادر به یافتن آنها نیست .

ساخت واکسن مالاریا

ساخت واکسن مالاریا

محققان پروتئین های سطحی اسپروزوئیت و مروزوئیت را شناسایی کرده اند و قادرند که آنها را در مقادیر انبوه تولید کنند . آنان بر این امیدند که تزریق این پروتئین ها به افراد داوطلب به دستگاه ایمنی آنها خواهد توانست خود را برای مقابله با آلودگی  آماده کند .

اگر این افراد بعدها تحت نیش پشه قرار گیرند،دستگاه ایمنی قادر خواهد بود پلاسمودیوم را قبل از آنکه وارد سلول جگر شود نابود کند .

تلاش های فراگیر جهانی در راه تهیه ی واکسن مالاریا ، تا به امروز با شکست مواجه شده اند و فقط در پاره ای از موارد موفقیت هایی در بعضی از راحل کار حاصل شده است اما محققان به خوبی می دانند که در راه پژوهش باید صبور بود و بنابراین سرسختانه به فعالیت خود برای یافتن واکسن موثری بر علیه ملاریا ادامه می دهند .

ساخت واکسن مالاریا

ساخت واکسن مالاریا

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *