بازدید این صفحه: 888
علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن ,علائم ابتلا به آپاندیسیت,درمان بیماری آپاندیسیت,علائم ابتلا به آپاندیس,عمل جراحی برداشتن آپاندیس,درمان آپاندیس

علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن

علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن

 

آپاندیس عضوی کرمی شکل است که در ابتدای روده ی بزرگ واقع شده است .این عضو استعداد زیادی برای ملتهب شدن و ایجاد آپاندیسیت دارد که حداکثر بروز آن در دهه های دوم و سوم زندگی بوده و در اوایل و اواخر عمر نسبتا نادر است . 

به طور طبیعی در درون آپاندیس تعدادی باکتری وجود دارند . هنگامی که مجرای آپاندیس در محل اتصال در روده ی بزرگ به هر علتی نظیر وجود مدفوع سفت شده ، مواد غذایی : تومور ها ،کرم های انگلی و …. بسته شود .

این باکتری ها در آپاندیس محبوس میشوند در آنجا تکثیر یافته و به دیواره ی آپاندیس حمله می کنند که می تواند منجر به سوراخ شدن آن گردد.

در آپاندیسیت ابتدا درد شکمی به طور مبهم در ناحیه دور نافی یا زیر جناغ سینه حس می شود و اغلب همراه با میل دفع مدفوع یا گاز است که هیچ یک از آنها موجب تسکین درد نمی شوند .

علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن

علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن

این درد معمولا چها تا شش ساعت به طول می انجامد ، به تدریج و با گسترش التهاب درد به صورت تیز ثابت  و شدید در می آید که با حرکت یا سرفه تشدید می گردد ، این درد از نواحی ناف جابه جا شده و در ربع تحتانی راست شکم احساس می شود .

در این بیماری بی اشتهایی بسیار شایع است،تهوع و استفراغ و درد به هنگام لمس پوست شکم از علائم دیگر آپاندیسیت هستند .

درمان آپاندیس شامل عمل جراحی زود هنگام و برداشتن آپاندیس در اولین فرصت است و نباید در این مورد تاخیری صورت بگیرد زیرا تاخیر در این مورد می تواند موجب مرگ بیمار شود.

علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن

علت ابتلا به آپاندیسیت و درمان آن

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *