بازدید این صفحه: 635
راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی ,داروهای کاهنده فشار خون,درمان مبتلایان به فشار خون,علائم ابتلا به بیماری قلبی,درمان بیماری های قلبی,انفارکتوس قلب

راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی

راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی

 

به رغم صرف وقت و هزینه‌های قابل توجه برای انجام تحقیقات لازم جهت پیشگیری از سکته قلبی و مغزی، این دو مشکل هنوز عامل مهم مرگ و میر انسان‌ها در جهان هستند.

جمعی از پژوهشگران به سرپرستی مرکز علوم سلامت همیلتون و انستیتو مطالعات سلامت جمعیت دانشگاه مک‌مستر در کانادا به معرفی سه فاکتور نسبتا ساده برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی پرداخته‌اند.

این گروه پژوهشی به بررسی اطلاعات بیش از ۱۲ هزار بیمار از ۲۱ کشور جهان اقدام کردند. آنان تاثیر چندین دارو را در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی که هر سال در جهان مرگ بیش از ۱۸ میلیون انسان را به دنبال دارد، ارزیابی نمودند. یافته‌های این تیم تحقیقاتی شامل سه گزینه شد: داروی استاتین، داروهای کاهنده فشارخون و ترکیبی از هر دو دارو.

دکتر «سلیم یوسف» یکی از پژوهشگران این تحقیق گفت: در این بررسی یافته‌های حائز اهمیتی کسب کردیم که می تواند تاثیر جهانی چشمگیری داشته باشد و ۲۰ تا ۳۰ میلیون انسان می توانند از اثرات مثبت این داروها بهره مند شوند.

داروی استاتین جمعی از داروهای کاهنده کلسترول هستند و داروهای کاهنده فشار خون سطح فشار خون را پایین می آورند. مطالعات حاکی از آن است که استاتین به طرز قابل توجهی خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را در افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری‌ها را ندارند تا ۲۵ درصد کم میکند .

راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی

راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی

همینطور داروهای کاهنده فشار خون به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی در عموم افراد منجر نمی شوند، اما نسبت بروز این بیماری‌ها را در مبتلایان به فشار خون کم میکند . همینطور به صورت ترکیبی، مصرف این داروها کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های قلبی-عروقی و ۴۰ درصدی این عارضه را در مبتلایان به فشار خون به همراه دارد.

محققان بر این باورند که ، با بررسی نتایج این مطالعه  می‌توان بیماری‌های قلبی-عروقی را از طریق کنترل شایع ترین فاکتورهای خطرزا یعنی فشار خون و کلسترول کنترل نمود ، هر چند پیشگیری اولیه ساده ترین و راحتترین روش می باشد .

در این پژوهش مشاهده شد درمان با استاتین صرف نظر از سطح کلسترول یا فشار خون، سن، جنسیت یا نژاد بی خطر و سودمند می باشد .

به گزارش مدیکال دیلی، این متدهای ساده می تواند در تمامی نقاط جهان به کار گرفته شود و با انطباق هر چه بیشتر سیستم‌های درمانی با این درمان‌ها، قیمت این داروها برای مصرف کننده ارزان‌تر می‌شود.

راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی

راهی آسان برای پیشگیری از حملات قلبی

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *