بازدید این صفحه: 968
علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا ,علت ابتلا به عفونت,علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا,فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا,کوتاهی نادرست ناخن

علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا

علت و درمان فرو رفتن ناخن  در گوشت شصت پا

 

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که ناخن‌های شصت پایتان از داخل رشد کند و موجب زخم پوست پا ‌شود که می‌تواند بسیار دردناک و آزاردهنده شود. افزون بر این، بسیاری از بیماری‌ها همانند دیابت، کاهش گردش خون و خون‌رسانی در ناحیه پاها و یا آسیب‌هایی به اعصاب پا و کف آن می‌تواند منجر به این مشکل شود.

فرو رفتن ناخن در انگشت پا فرد را بسیار دچار مشکل میکند خصوصا در راه رفتن.

علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا

علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا

عامل ایجاد این بیماری که اکثراً در انگشت شصت پا دیده می‌شود، رشد بیش از حد ناخن و فرورفتن آن در شیار ناخن می باشد . این حالت معمولاً با درد و ایجاد عفونت همراه می باشد و اصلی ترین دلیل آن کوتاهی نادرست ناخن، ضربه‌هایی مداوم به ناخن هنگام پیاده‌روی و دویدن، استفاده از کفش‌هایی نامناسب و تنگ و در نهایت عدم رعایت بهداشت به خصوص در ناحیه پا است.

از جمله علائم این بیماری می‌توان به دردهای مکرر،‌ قرمز شدن پوست و تورم اشاره نمود . اگر به این مشکل توجه نشود می‌تواند در مدتی کوتاه به عفونت تبدیل گردد و در صورت پیشرفت آن، عفونت به داخل خون وارد می‌ گردد. اگر اطراف ناخن‌تان به شدت تورم کرد و قرمز شد و چرک و مایعی از اطراف آن خارج شد، این علائم نشان‌دهنده عفونت می باشد و باید جدی گرفته شود. در صورت مشاهده این علائم و نشانه‌ها به پزشک مراجعه نمایید .

علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا

علت و درمان فرو رفتن ناخن در گوشت شصت پا

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *