بازدید این صفحه: 538
چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟ ,برطرف شدن گرفتگی عضلات,گرفتگی انگشت شست پا,درمان گرفتگی انگشت پا,چگونه گرفتگی پا را سریع متوقف نماییم

چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟

چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟

 

گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که عضلات پا خود به خود منقبض می گردد. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و پس از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی نماید .

گرفتگی پا می تواند هر زمانی به سراغ آدم بیاید از جمله زمان راه رفتن یا شاید هنگام خواب و تنها چیزی که در آن زمان می خواهیم این است که این ناراحتی متوقف گردد. بر خلاف تصوری که مردم دارند، ورزش موجب گرفتگی عضلات نمی شود.اگر چه افراط در ورزش کردن یا دویدن می تواند موجب احساس گرفتگی در پا شود اما علت اصلی این گرفتگی کمبود مواد مغذی در بدن می باشد . به خصوص عدم تعادل آب و الکترولیت (پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم) .گرفتگی هنگامی  روی می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می گردد. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی نماید .

چگونه گرفتگی پا را سریع متوقف نماییم ؟

انگشتان پایتان را به طرف خود بکشید، تا عضلات کشیده و شل شود یا می توانید با ایستادن روی پا فشار مستقیم روی عضله بیاورید یا این که پا را ماساژ بدهید.در صورت ادامه پیدا کردن گرفتگی کمپرس آب گرم روی آن قسمت قرار دهید.هم گرما و هم فشار کمک می کند تا خون در آن قسمت جریان پیدا کند و اکسیژن تازه به آن منتقل گردد و این ناراحتی به پایان برسد.

چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟

چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟

بلافاصله بعد از برطرف شدن گرفتگی عضلات به اندازه نوک قاشق چای خوری ( خیلی کم ) نمک در یک ونیم لیوان آب بریزید و بخورید تا در الکترولیت ها تعادل ایجاد گردد . یا این که می توانید نصف موز بخورید که حاوی پتاسیم و منیزیم است و گرفتگی عضلات را بر طرف می کند.در صورت برگشت گرفتگی عضلات یک دوز دیگر از آب نمک و موز بخورید.

چگونه از گرفتگی عضلات پیشگیری کنیم ؟

اگر نسبت به قبل بیشتر دچار گرفتگی عضلات می شوید( متاسفانه این حالت با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند) باید تغییراتی در زندگی تان به وجود بیاورید:
۱٫مصرف آب را بیشتر کنید تا عضلات بهتر عمل کنند.
۲٫مصرف منیزیم را بالا ببرید.علاوه بر موز، سبزی های سبزرنگ، مغز میوه، ماهی، لوبیا، آواکادو و شکلات تلخ مصرف کنید.
۳٫ هر صبح و شب کف پا و پشت ران را ماساژ دهید.ورزش های کششی برای پا و کف پا نیز انجام دهید تا پا ها قوی و انعطاف پذیر بماند.
۴٫کفش با اندازه مناسب بپوشید. استفاده از کفش های تنگ یا پاشنه بلند باعث گرفتگی عضلات و سفتی آن می شود.

چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟

چرا عضلات پا میگیرد و سریعترین راه درمان چیست ؟

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *